BabyBooo :)

Play with It. I'm busy :3



Wednesday 16 October 2013

Raya Si Lifeless

Untitled | via Tumblr

Hi and assalamualaikum earthlings :) Selamat Hari Raya Aidil Adha lagi sekali. So mari bercerita berkenaan dengan raya. Raya ku begini rayamu gimana? Eceh konon nak sesi soal jawab gitu. Hehe. 

Firstly alhamdullillah, Allah SWT masih bagi peluang saya dengan awak awak semua ni sambut raya hari ni. Masih diberi peluang untuk bernafas. My rasa is not bad lah. I mean normal. Sama macam tahun lepas. Hehe. 

But seriously, hari ni bangun tidur lewat sangat maybe sebab penat kot. Maybe lah. Dan maybe jugak sebab saya sendiri nak qada' tidur gitu. Dah lama tak rasa nikmat tidur. So bangun tidur lagi dah penuh orang dekat rumah. Memandangkan rumah saya ni macam tempat berkumpul jugak lah gitu. 

Tak kira lah bilabila pun, rumah kite memang jadi rumah gather. Memandangkan rumah ni rumah pusaka arwah tok ayah dengan arwah mek so wajarlah kalau semua berkumpul kat sini dari dulu. 

Bangun bangun dengan muka tebal pergi mandi, then santap. Eceh. Kengkonon golongan istana. Kengkonon. Siap mandi semua carilah sesuap nasi atas meja. Pergh nasi minyak. Eh apa awak semua ingat orang kahwin je boleh jumpa nasi minyak? Mama kite pun tahu buat tau. 

So makan makan, dah kenyang alhamdullillah, pergi lah ajak Athirah tengok orang bermain main dengan lembu yang dah jadi daging tu. Ha then balik ha bukak tv ada lawak ke der 2 ha then masuk bilik jap then bukak bazuka architecture saya tu then bawak keluar drawing dan colour then duduk depan tv taraaa! Buat drawing. 

OMG. Pakai lawa lawa cantik cantik tapi sepahkan rumah dengan pencil colour dan duduk mengadap drawing. Like seriously, hello ni Kelantan kot. Bukan Ipoh. Haduh. Kadang kadang saya terfikir jugak, bila lah boleh hidup tenang tanpa drawing. Okay tahu. Bila cuti sem. Ya Allah, tak sabar nya. 

Jadi begitulah raya saya tahun ni. Sangat bosan. Maybe sebab tak meraikan sangat kot. Maybe lah. Dan the best part is saya boleh membuta sepenuh perasaan petang tadi. Orang kejut makan pun tk bangun kot. Hehe. Sleep is more important than eat. 

Kajian juga ada menyatakan tidur boleh buat kita lupa masalah kesedihan penderitaan kita untuk sementara waktu. Masa tidur je tak fikir masalah. Bangun tidur sambung fikir. Jadi lebih baik tidur lelama. Ye dak? Hehe. 

Okay dah. Taktahu nak cakap apa. Bosan. Saya rasa saya makin bosan sekarang. Ataupun saya ni memang bosan dari dulu? Hm hm hm. Lantak pi lah bosan tak bosan pun. Saya rasa nak menaip jadi saya update blog sajalah. Tak kisah orang baca ke tak. Serius tak kisah. Haha. 

Kbye. Assalamualaikum. Takjawab dosa jawab sayang :)

♥ Pink hearts & sparkle dreams ♥ | via Tumblr
She's not okay

No comments :

Counting

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

katakan lahh :) anda bebas bersuara !