BabyBooo :)

Play with It. I'm busy :3



Saturday 1 March 2014

Maaf Terakhir.

Untitled

Aku kadang kadang pelik dengan manusia sekeliling ni. Aku taktahu lah apa yang buat diorang rasa semua yang diorang buat tu betul. Aku taktahu nak cakap macamana, bila aku luah perasaan, cakap apa yang aku rasa, orang kata aku meroyan, aku bebel, aku ni ikut perasaan, nak tarik perhatian. Aku taktahu apa yang buat orang fikir macam tu. Sedangkan kau pun bukannya tak pernah luah perasaan. Tipu lah kan? Aku dah penat nak buat buat biasa. Buat buat okay.

Kau hidup macam biasa, manusia biasa, jadi diri kau sendiri, tibatiba orang start pulaukan kau. Yelah. Takda fully pulaukan. Cuma bercakap bila rasa perlukan kau. Kalau rasa tak nak cakap dengan kau orang tak cakap. Apa kau rasa wih? Bila ditanya apa salah, katanya tiada, tapi bab bab marah, cakap salah itu salah ini, memang power. Ha tu yang aku rasa sekarang.

Aku tahu semua ni jadi sebab diri aku sendiri. Mungkin memang aku ada buat salah. Bagitahu lah apa salah aku kalau betul aku salah. Bagitahu. Dan jangan sekadar bagitahu. Bagilahh aku peluang nak ubah. Bukan nya buat aku terus jatuh dan jatuh. Aku  kadang kadang penat nak minta maaf. Tak minta maaf rasa bersalah sebab cara orang layan macam aku ni banyak sangat salah. 

Macam ni lah eh, aku mintak maaf ni lagi sekali kalau ada salah silap aku yang luar daripada pengetahuan aku. Lepasni kalau kau semua taknak kawan aku pun terpulanglah. Lagipun SEBULAN LAGI AKU HIDUP kat sini. Eh aku hidup ke sekarang? Kenapa aku rasa macam aku ni mayat? Yelah. Orang treat macam aku ni takda perasaan. Bila aku kecik hati cakap aku mudah terasa. 

Macamni eh, aku lagi sekali nak cakap, aku tahu apa jadi ni mungkin sebab salah aku. Mungkin sebab aku ni tak cantik, bosan, sebab tu takda orang nak layan aku. Ye dak? Lagipun aku ni apa ada? Miskin. Duit pun takda. Nak kata baik, aku ni jahat kan? Jadi maaf tau untuk perangai jahat aku dengan korang. Perangai mudah terasa ke apa. 

Satu je aku mintak, satu je. FIKIR dan LETAK DIRI KORANG DEKAT TEMPAT AKU, APA YANG KORANG AKAN RASA? Bila orang tibatiba adili aku, tak bercakap dengan aku, layan aku nak taknak, semua aku buat salah, secara TIBATIBA. Dulu aku okay je orang marah aku , nasihat aku , tengking aku sebab aku boleh rasa semua tu sebab korang memang sayang aku, peduli aku. Tapi kenapa sayang dan peduli tu aku takrasa sekarang? Tahu apa aku rasa? Tengking dan marah tu sebab benci. Aku boleh rasa 

Oh perasaan aku lagi? Sorry. Aku taknak meroyan tapi aku taktahan. Semoga yang rasa sempurna baca dan maafkan aku yang kerdil, bodoh, buruk, hodoh, miskin dan hina ni okay? Maaf. Assalamualaikum. Nak aku pergi sangat kan? Aku pergi. Jangan risau. Kita takkan jumpa lagi. Aku doakan korang semua bahagia setiap masa dan berjaya. Sebab ada semangat nak belajar kan? Alhamdullillah. Semoga terus suksess kawan kawan. Terus buat aku down kalau itu boleh puaskan hati semua. 

No comments :

Counting

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

katakan lahh :) anda bebas bersuara !