BabyBooo :)

Play with It. I'm busy :3



Monday 18 February 2013

A Day In Lost World Of TAMBUN :D

Tumblr_mi6haukhsj1s2678lo1_500_large
p/s : This is normal :)

So hye peoples. Muah muah muah. Haa nampak gedik tu? Belum apa apa dah muah muah? Ni lah orang kata artis mesra peminat. Haha. Tu yang ramai sangat peminat yang sayang aku gila gila kaw kaw. Hm. Kalau Najwa Latiff tahu ni mesti dia rasa nervous nak ambik result spm. K. Takda kaitan langsung. Macam biasa. Gua datang sini sebab gua nak bercerita. Ini adalah ceritera cinta antara satu aku dan satu dia. Haaa. Satu aku dan satu dia yang takda apa apa dah. Hello. Since when ada apa apa? Haha. Sibuk nak tahu korang nih. Haha. Takda ah. Bukan nak update pasal tu lagi. Nak cerita pasal aktiviti semalam yang buat aku sakit badan sampai sekarang. Hehehe. 

So as you olls you olls ni tahu. Aku sampai NEW YORK pukul empat setengah pagi semalam. Sampai tu ketuk pintu bilik nina yakni yang berada sebelah bilik aku je. Haha. Rupa rupa nya minah tu dah memang tersedar since pukul empat lagi. I bet nina ni rindu sangat dah dekat gua. Tu yang beliau tersedar pukul empat lagi. Nak tunggu aku balik kamsis agaknya. Hehehe. So nina bukak pintu so lepak lepak dekat bilik aku. We had a currhat session. Luah luah perasaan. Aku update blog. Sedih sedih semalam. Hm hm hm. Then sempat tidur pukul 6.15 sampai pukul 6.30. Gua tidur lima belas minit je bhai. Maksud gua lima belas minit. Alahai. Kejap gila ah wei. Bangun siap siap pukul tujuh gerak pergi campus. Berkumpul. Lari pusing padang dua kali. Exercise. I lead kat depan you olls. Takpelik kalau aku exercise kat depan. Dah memang aku nih gila kuasa dan taktahu malu. HAHA. Pastu naik bas pastu taraaaaa! The LOST WORLD OF TAMBUN tersengih melihat kedatangan artis hot yang pung pang pung pang dam dam dum bunyi mercun. Haaa. Gua rasa nak raya bhai. Hahaha. K. Aku ada program kat sana. HEHEHEHEHEHE. 

FIrst first, i thought yang program tu untuk budak budak puo yang eksaited nak jadi facy je. Hehehe. Rupa rupanya budak budak luar involve sekali. Kiranya event besar jugak. The best part is makan free. HAHAHAHA! Bila lagi nak makan free dekat Tambun tu. Mahal siak makanan kat situ. Haha. Nasi lemak dah lapan dollar (RM) . Nasi ayam tujuh dollar. HAHA. Nampak dah waa dah hafal harga? Hello. TU dekat food court dia. Kalau dekat tempat yang kitorang makan tu lagi lah mahal. HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA! Damn. Jo nih fikir makan je. So program pagi tu memang program motivasi je. Pasal transformasi diri. Lepas aku dengar ceramah tu aku rasa macam aku dah boleh bertukar jadi transformer dah. Tapi aku malas. Kang lari pulak cik abam kite. Hehe. Jo gedik. Kbye! Haha. Pastu en en en en en en, masa last session dalam dewan hotel lost world tuh kan kan kan, kami diberi gelang percuma untuk masuk ke dalam LOST WORLD OF TAMBUN. Hahaha. I mean dalam kawasan theme park tu lah. Katanya kami ada outdoor activity. Dalam kepala aku ni nak sangat ah explorace. Memandangkan waa golongan yang brutal serta gangster yang mempunyai hati yang sangat lembut hingga jatuh cinta pada cik abam tu, waa rasa waa nak explorace. Jeng jeng jeng. 

Dalam dewan tu dia suruh beratur dalam tiga line. Aku dah gelabah. Pastu dia suruh kira satu hingga sepuluh. Masa tu aku bertiga dengan Nina dengan Ain.  Dah gelabah ah ni takut terpisah. Haha. SO aku beratur jauh jauh dari Ain. Kira sampai sepuluh. Aku dah suruh nina kira sekali. Dia taknak. TIbatiba aku dapat satu group dengan Ain. Group empat. K ah tu. Ada geng woi. Tapi yang sedih pedih nya nina tak satu group. Pastu dia panggil satu satu group keluar. Abang abang lelaki lelaki ni dah tunggu keluar. Tunggu cinderellas keluar. Hahaha. Keluar keluar waa satu group dengan abang Facy yang naik Kawasaki tu. Hahaha Pokli nama dia. Hahahaha. Tapi dah satu group siap ber aku engkau. Haha. Tapi jujur. Group aku best gila. Semua kepala bising. So awesome ah. Walaupun tak kenal nama boleh jugak bekerjasama. Hahaha. Dengan leader kepala gila. Gila betul Pokli tuh. HAHAHA. Tapi dia leader yang baik. Wa tahu. Haha

So masuk lost world, duduk dalam group. Dapat task. Mula mula group aku pergi cari Gua Kepura tu kan, kitorang kena dapatkan nombor untuk group kitorang. Haha. Cari ah kertas yang ada tulis 'group 4'. Then pokli lari laju gila. Dia sampai terus ambik kertas group kitorang, tulis nombor yang ada kat situ. Hehehe. Then kami berlari pulak pergi dekat tempat ape entah, kitorang kena mendulang tau. Cari timah ke apa. Mendulang lah kitorang dua belas orang. eh ke sebelah orang. First time woi. Haha. Habis basah baju. Then salah sorang group aku dapat jumpa apa yang dia nak. Emas ke timah ke jenab ke aku taktahu. Then pakcik tu bagi nombor. Dapat nombor blah pergi tempat lain. Kitorang pergi ah dekat Hot Spa pulak. Cari kertas yang ada nombor tu. Yang paling sedih takjumpa woi kitorang punya nombor. So kitorang plan nak pi tempat lain. Lari ah pergi petting zoo sebab situ paling dekat. Masuk dalam petting zoo Pokli dah cakap, "aku rasa kena pegang ular" . AHAHAH. Aku pun dah terpikir kami akan main dengan ular. Dah gelabah. Then tengok ada satu group ada dekat ular tu. GUESS WHAT, SEMUA ORANG DALAM SETIAP GROUP KENA CIUM ULAR SAWA BERKENAAN. SEMUA ORANG! TIADA YANG TERKECUALI. Demi group dan demi mendapatkan nombor tu, kitorang kiss ular sawa tu beramai ramai. I just cant believe that aku kiss ular sawa. Fuhhh. Pengalaman! HAHAHAHA. Then berlari pergi main tempat lain. Turun naik bukit. Pastu kitorang kena berjalan dalam air, pastu patah balik lawan arus air tuh. Yang kejam gila aku taknak basah satu badan tau, kwaja punya Pokli dia boleh tolak aku sampai aku berendam dalam air. HAHAHAHA! Dia dah berenang dah. HAHA. Kwaja. Then dapat nombor tu kitorang pergi balik dekat hotspa tu, cari nombor kitorang yang tersembunyi tapi takjumpa jugak. Then pergi task task lain, naik dekat gelongsor yang tinggi, then abang tu cakap dua orang kena naik gelongsor, turun dari sini. Kau bayang kitorang dah daki tinggi tinggi kena turun balik. Ambik gelongsor then naik balik. Penat bhai. HAHAHA. 

And when it comes to last task, memang mencabar. Dua belas orang kena berdiri dalam bulatan. Then diam. MENCABAR sangat bagi aku. Fuh. Bila kitorang diam , abang tu cakap , kitorang kena buat buat macam kitorang tengah duduk atas kerusi, tapi kitorang kena duduk atas peha kawan kitorang dekat belakang. HAHA. Kau pernah duduk separuh? Haa. Try sekarang. Buat buat macam kau duduk atas kerusi tapi takda kerusi pun. Mulut takleh bunyi. Senyap bhai. Wa tahan rasa lenguh kaki tuh. Demi group gua. Gua kena duduk macam tu dalam empat puluh saat. Yang takleh blah abang yang handle tu kira. DIA kira. Dari empat puluh lah. Kira macam 40 , 38 saat, ... 20 saat ... 15 saat ... 8 saat ... 5 saat ... 4 saat ... 3 saat ...2 saat .... masa ni semorang dah lega dah. Lagi satu saat ni kena duduk macam ni. Tibatiba nak masuk satu saat tu dia kira .... 9 saat ... 8 saaat. HAHAHA! SAKIT PULAK HATI KITE NI. Memang main main ah dia kira. And at last kami dapat menyiapkan jugak ah benda alah yang awesome gila tuh. HAHAHA. Lega sangat sangat. Masa tu dah jumpa nina balik semua. Kami tak menang pun. Group abang man yang menang dan dia sangat sangat poyyo ! HAHA. Dapat hadiah yang ada riben pun nak bising. Haha. 

Then organizer tu pun cakap dah habis. Then dia cakap kitorang boleh lepak sampai pukul tujuh dekat situ. Dan kami hanya dibenarkan main dekat kolam air panas je. Haha. Kwaja betul Tapi best ah kiranya. HAHA. Dalam kolam tu mati matian kena simbah air dekat senior senior yang lelaki tuh. Hahaha. Tapi jujur wa cakap lu, event tu sangat best walaupun sangat sangat lah penat. HONESTLY. So i had such an awesome day with them. Haha. Not bad ah kira. Tapi gambar cheq takdak lagi. Nanti cheq post nah. Haha. SO bye. orang dah azan maghrib. Panjang sangat wa hupdate. And semalam wa balik kamsis wa terus rindu dekat #Babyboo waa. JUJUR. Waa rasa lain macam. Mohon beliau sedar waa serious dengan beliau. Amin. 

Muka yang konon penat dengan Nina. Hehe. Mampu tersenyum. Masih mampu :) 

Sesi berendam beramai ramai. Hahaha. 

Them. Haha. Haa. Yang lelaki tuh ah leader gua. Haha. Gua dah gila macam dia dah. Haha

Aku tengah berlari kearah diorang nak masuk sekali gambar ni. Tapi diorang ambik cepat cepat. Aku sampai diorang blah. KEJAM ! HAHA

This is our team. TEAM PUO :) Hehehe

Kbyeee :) Muah. 

No comments :

Counting

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

katakan lahh :) anda bebas bersuara !