BabyBooo :)

Play with It. I'm busy :3



Wednesday 13 June 2012

Think First


Assalamualaikum ! Arghh ! Sumpah sakit hati . Gila . Sorry for being rude . Sakit hati gila woi . Just imagine , kau penat penat buat kerja tu , then orang lain rosakkan benda tu . Sakit hati  nak mampos wei . Nak mengarah orang bukan senang . Fikir dulu sebelum bagi arahan tu . And please , jangan lah keras kepala sangat . Boleh tak kaw dengar jugak cakap orang lain . Eh gila gila ! Sakit hati . Letih letih . Maaf . Aku tak cakap dekat kaw readers . Aku cakap dekat orang lain . Okay . Mereka buat aku bengang yang teramat sangat . Benci lah sekolah . Benci benci . They spoil everything tau tak . Geram . 

What happen to me ? Dah gila ? Yeahh ! Memang pon . Okay tadi cikgu class aku cakap kitorang kena pindah kelas sebab budak form1 nak duduk kelas yang kitorang duduk sekarang . And we was like errr . Perlu ke ? And kitorang kena pindah kelas sebelah . OhMyzizan ! Betapa bersepah nya kelas tu . Bersepah tu tak . Kosong je kelas tu . Tapi kaw tau tak . Memang kotor gila . Seriously tak tipu langsung langsung ! Dah nak buat macam mana , whether we like it or not , tetap kena tukar kelas kan . So , masa MUET tadi cikgu tak masuk , so aku Mj and empat lagi gadis pegi usha usha kelas sebelah tu . Ohmyzizan ! Teruk wei teruk . Kotor sangat . So , si R cadang nak kemas kelas tu sebab cikgu takda . Aku dengan MJ macam tak kesah je lah kan . Then , penyapu takda . Suruh lah the lelaki lelaki tu , tapi pemalas -_- Aku dengan MJ decide pegi sendiri . Nak harap orang lain , memang tak lah . Grrr . KeeMing dengan RemyIshak cakap . RemyIshak ? Sorry taktau nama dia apa . SO , diorang cakap penyapu tu ambik dekat pejabat . Then , orang pejabat cakap takda . Cari cari cari . Takda . Then kebetulan cikgu kelas datang , dia tolong carikan . Sebab kitorang cakap nak kemas kelas tu . Cikgu takda . 

Jumpa penyapu , diorang sapu sapu . Pastu aku sapu . Then aku dengan MJ cakap lah , kelas ni kena cuci dengan air . Sebab kotor gila . Pastu nak guna hose tu macam takda air . Sambung dekat lab air slow gila . Pastu RemyIshak and the gang tolong sambung kan hose tu dekat toilet . Tapi takda air . So , the only way angkut dengan baldi air tu . Pastu macam aku cakap si lelaki lelaki ni buat bodoh je . Si perempuan ? Emph ! Malas nak cakap . SO , sebab taknak bazir masa aku dengan MJ pegi cari baldi , ambik air . Agak jauh jugak lah . I mean kena tawaf satu bangunan . Nak angkut air . Bukan sekali , banyak kali . Pastu last last hakim dengan sape entah tolong . Ada lah boys yang baik kan . Kesian tengok kitorang kot . Pastu aku dengan MJ tolong settlekan dalam kelas . Before tu si gadis gadis empat orang tu dok sapu air kat lantai tu . Lepas tu diorang tinggal . Aku dengan MJ siapkan lah . Bagi hilang debu debu tu kan . And finally agak bersih . Sebab air kat lantai tu tak sekeruh first first . Bilas for the second time lah kira . Pastu kitorang lap cermin pulak . Sapa ? Aku dengan MJ je woi . Gadis gadis lain duk sibok nak susun meja -_- Sakit hati sakit hati . 

Takpa lah . Proceed lah aku dengan MJ buat keje kan . Pastu masa duk lap cermin tingkap tu , lelaki lelaki tu bawak masuk meja . Air tak kering lagi kot . Arahan sapa entah . Grrrr ! Pastu diorang buat masuk meja . Aku dengan MJ ni dah bengang sebab kitorang dah banyak kali cakap dekat gadis gadis tu takyah la sibok sangat pasal meja . Besok je lah susun . TUnggu lantai kering . Boleh pulak buat bodoh -_- Pastu aku dengan MJ letih gila duk lap semua benda tu . Sakit belakang . Aku berdua ja . Dengan angkat air banyak kali . Urgh ! Pastu masuk lah kelas lama . Diorang duk sibok duk fikir macam mana nak susun meja . TOlong lah paham lantai tak kering lagi . Takpayah nak sibuk susun meja sangat lah . Tapi , nak jugak ikut kepala sendiri . Orang cakap taknak dengar . Diorang bawak masuk semua meja dalam kelas baru . KAw tau tak lantai tu jadi lagi kotor bila kering ? Sangat kotor . Tau tak , aku dengan MJ letih letih cuci nak suruh bersih , atlast jadi kotor nak mampus sebab urusan susun meja . WOiii ! Gila ka apa . Kalau kaw semua tolong kitorang tadi takpa jugak . Ni aku dengan MJ ja duk sapu sapu . DUk lap tingkap . Ouh jap . Tidak dinafikan keeming tolong jugak sikit . Urgh ! And sebab arahan the other girls , and lelaki lelaki tu yang sangat patuh , kaw tengok apa jadi kat lantai kelas tu . Makin kotor ! Bodoh . Takda guna duk letih letih tapi atlast makin teruk . Baik takyah cuci terus . 

So everyone , please , bukan senang nak jadi leader . Bukan senang nak bagi arahan . Tolong lah . Bagi arahan tu fikir dulu . Nak bertindak pon fikir lah dulu . Pastu tolong lah , dengar lah jugak pendapat orang lain . Jangan duk buat ikut suka hati kaw . Bagi arahan ikut sedap molot ja . Kaw rosakkan usaha aku babe . Thankyou . Terimakasih buat aku dengan MJ letih nak mampus tapi hasilnya kosong -_- Go to hill lah . Kalau macam ni lah gaya nya , apa kata keje ape ape jap lagi , kaw kaw je buat . Aku nak duk diam ja . Takyah nak tanya opinion aku kalau kaw taknak dengar . Senang . Urgh ! Sakit hati ! Letih .  Dah lah . Off . Assalamualaikum . 

Anda suka anda like . Anda tak like anda punya suka . 

No comments :

Counting

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

katakan lahh :) anda bebas bersuara !