BabyBooo :)

Play with It. I'm busy :3



Sunday 21 October 2012

Satu Malaysia! :D

143763413074447681_mo67mdpr_f_large

Haii Assalamualaikum wbt :) SALAM SATU MALAYSIA. Ha'ah. Aku orang Malaysia. Kau? Malaysia jugak kan? So haii. Kita geng. Satu Malaysia! Nak aku nyanyi? Okay let me. Kita satu bangsa kita satu negara, kita satu matlamat wooooooo, kita satu bangsa, satu negara, kita satu Malaysia. Part woooo tu paling tak leh blah kan? This is not a free show, jadi aku nyanyi part chorus je. 

Mohon semua orang tengok gambar diatas. Perempuan tu bukan aku. Tak tak tak! Bukan aku. Aku lagi lawa. Lalalala~ Okay annoying. Bukan kelawaan aku yang aku nak tegaskan disini. Bukan sama sekali. Okay. If you guys were in twitter a few hours ago. I mean sebelum entry ni di postkan, timeline kau mesti penuh dengan sesi kutuk mengutuk. Orang kutuk Kelantan. Kelantan marah. Blablabla. Pendek kata, mereka berperang mulut sesama mereka. Eh no. Sorry. My mistake. Not mulut, perang tweet. Kalau perang mulut aku rasa dah ramai yang mati. Bertikam lidah hingga tertikam diri sendiri. Ada beberapa benda aku nak usulkan kat sini. Beberapa. Dan kalau kau taknak tahu, aku tak kisah langsung. Like seriously. Harap maklum :)

First, dah lama aku peghati. Hah! Semua ni sebab bola lah. Kau gaduh sebab bola. Bola tu bulat jugak kan? Hah! Tetiba. Aku pulak yang emo. Okay cool Joe cool! Eh Auni i mean. No no.. Mirah maybe? Ahhh! Kenapa aku banyak nama? Kenapa? Okay poyo je. Sila muntah. Haha. So sesi membashing ni macam makin berleluasa. And today bola final, Kelantan lawan ATM. And ramai bet yang ATM menang. yeah! Tapi rezeki Allah SWT takda orang tahu kan? Piala tu milik Kelantan malam ni. Hihi. And aku dah memang agak dah sesi membashing akan berlaku malam ni. Like seriously, benda tu memang jadik.

Err. Aku fikir fikir balik lah kan, the winner selalu dikutuk senanya. Yang tak bernasib baik akan cakap kalah dengan bermaruah and so on. Blablabla. Masing masing akan sokong team masing masing kan? Tapi please, jangan lah sampai kutuk pihak lawan. Takpernah ada hipotesis , semakin banyak kita kutuk pihak lawan, semakin banyak pasukan kita menjaring kan gol. Tak pernah ada woi. So please. benda ni jadik cenggini sebab orang Kelantan ni kenegerian senanya. Semangat merah ni kuat. Orang lain kena lah faham. No matter where we go, Kelantan selalu bersungguh okay. Sumpah tak tipu. And one more thing, orang Kelantan nih kan, dia takboleh tau orang kutuk negeri dia. Memang takboleh. So sorry. Kalau kau kutuk Kelantan dah terus kena bash tu really really sorry. Tu lah orang kata, mind your words. Eh no. Mind your tweets. Kami sayang kan negeri kami. Kami tak pernah hina negeri orang. Jangan hina negeri kami. Pleaseeeeee~ E(:

Laaah. Kelantan pun satu. Yang mudah melenting sangat tu dah kenapa? Sabar guys. Piala tu hak kita dah. Kau duk layan haters tu apahal? Chills. Piala tu kita dah boleh bawak balik lah :) Kau pun kena faham lah jugak situasi orang lain. Orang kutuk dengan satu tweet ber tweet tweet kau hentam orang tu yea? Haha! Okay faham. Rileks ah abang abang adik adik kakak kakak. Orang yang kutuk Kelantan tu, kalau awak taklayan, dia diam lah nanti. Dia kutuk Kelantan banyak banyak, dan orang Kelantan diam je. Sah sah dia rasa macam Syok Sendiri. Okay. Yang ni tibatiba. Haha! macam lah kau takda kutuk negeri diorang kan? Haaaa. Kantoi. Please lah. Kita sama ja senanya. Takyah nak bash sangat lahhh! Rilek lahhhh. Kita cool. ye dak? Kalau kau rasa dia melampau sangat pun kau cakap lah elok elok, takyah nak babikan dia ke hapa ka. Wat lek wat peace. Jaga sikit aib orang tu. Kang Allah SWT jaga lah aib kau :) Insyallah :D Ni kau semua, orang kutuk, mula lah sumpah seranah. Please. Mind your words. Tak ke sumpah seranah kau, bahasa yang kau gunakan akan tunjukkan betapa teruknya bahasa kau. Ingat, bahasa menunjukkan bangsa. Tanpa kau sedari, kau dah buruk kan negeri kau sendiri :) One more thing, kalau orang dah mintak maaf tu, kau takpayah nak menganjing ke hape ke. Takpayah nak main samak sangat lah.. Anggap lah orang tu ikhlas mintak maaf. Maafkan lah. Chilll la, it just a game lah :)

Semua orang salah. Kita terlampau sibuk nak cari kesalahan orang lain sampai kita tak sedar langsung salah kita ada kat depan mata. Semua orang bajet perfect. Please lah. Sebab bola mau gaduh ka? Hello. Cool cool cool! Kita satu Malaysia okay. Remember! One malaysia. SO, aku bukan nak back up sapa sapa. Sumpah tak back up sapa sapa. This is my opinion. Sekadar nasihat untuk diri sendiri :) Aku pun teruk jugak what. Kadang kadang aku terjoin bash orang tu. Teruk ah! Hahaha! Tapi sekarang bila aku fikir balik, aku takdapat apa apa pun senanya :) Haaaa. Moral of the story, hormat orang ,jangan kutuk orang, mind your words please :) Tapi kat sini aku nak cakap, bila kita hormat orang kita takkan kutuk orang dan bila kita tak kutuk orang, orang takkan bash kita :) Assalamualaikum. Hihi. Lupa nak cakap, saya peminat RazizanRazak. Hihi.

Budak budak pun tahu satu malaysia :D

No comments :

Counting

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

katakan lahh :) anda bebas bersuara !