BabyBooo :)

Play with It. I'm busy :3



Sunday 30 September 2012

Weekend Ku Begini. Weekend Mu?

539532_203727379758732_1761652540_n_large
Hii. Assalamualaikum. Takjawab dosa, jawab sayang. Auwhh*KenyitMata* So hii lagi sekali. Takpa. Ni blog aku. Suka hati aku lah nak hii banyak kali pun. Jealous lh tu orang tulis hii banyak banyak. Kalau lu orang nak tulis hii banyak banyak macam gua, lu buat lah blog. Best derr ade blog ni. Okay wait. Jadahnya aku nak promote orang suruh buat blog. Sejak bila aku kerja part time jadi promoter ni -.- Okay. Off topic. Sebelum aku membuka bicara, lebih baik aku tegaskan dahulu yang gambar kat atas tu bukan gambar aku. Dah sah sah aku lagi lawa. Kepada gadis gadis mohon jangan jealous sehingga berniat nawaitu nak simbah apa apa cecair dimuka aku. Harap maklum. 

Actually i dont have any motif pun nak update blog ni senanya. Tibatiba tangan rasa gatal nak menaip. Blog lah tempat melempiaskan nafsu menaip. Alang alang dah ada dalam zon blog ni. Nak lah jugak bercerita. No no no! Its not about Snow White or Rapunzel. Pasal aku lah wei -.- Derr. Gua lagi gorgeous dari barbie, Snow white, mahupun Rapunzel. Malah lagi hebat dari Power Rangers berwarna pink.Amacam? Lu mau lawan sama gua? Takmo lattew. So, its about duty actually. Eleh. Bukan pasal duty sangat pun. Pasal macam macam jugak. Aku ni kan jenis banyak macam. Proceed with the story, duty tu hari Jumaat. 

A day before Jumaat tu, Kapten aku iaitu abe wea, dia ada lah post dekat fb. And dia ada lah mesej kan. Hmm. Sapa berminat nak duty bagi nama. Aku buat taktau je mulamula tu. Nawaitu nya bulan ni malas nak ponteng kerja sangat kan. Nak jadi baik sikit lah kononnya. Alah. Baik sikit je. Selalu baik banyak kan. Pastu buat taktau dulu. Tapi terdetik di hati ni, macam best jugak kalau pergi duty. Aku ni lama dah tak duty. Aku ni kan gila duty. Pastu abe wea lah call tanya nak duty tak. Aku pun cakap nanti lah dulu nak tanya bos. Err. Bila abe wea call tu terus rasa macam nak ponteng kerja weh. Taksalah kan kalau masuk lewat? Alah. Setakat potong gaji apa ada hal. Lain lah kalau bos aku cakap nak potong kaki ke tangan ke, tak cukup panca indera gua ni derr. So aku tak tanya pun bos aku actually. Masa dia ada aku taktanya langsung boleh ke tak aku nak masuk lewat hari jumaat tu. Tak tanya pun boleh ke tak kalau aku nak pergi duty. 

Masa bos aku balik tu aku mula lah terhegeh hegeh hantar mesej dekat bos aku. Eh no. Tak hantar mesej pun dekat bos aku. Hantar dekat wife dia. Well, orang perempuan ni kan baik hati. Alahai. Wife bos aku baik. Dia sangat memahami. Okay wait. Aku bukan nak pijak kepala dia derr. Nak pijak perut pun aku tak sampai hati. So jangan lah salah faham. Well. AKu mesej tu aku taktanya. aku cakap je aku nak masuk lewat. Blablabla. Kononnya nak masuk pukul empat petang. Atlast pukul tujuh setengah aku masuk kerja. Masuk kerja dua jam balik. Mana nak cari pekerja cenggini. Muehehe! Bos aku kenalah faham yang staff dia yang sorang ni sangat lh busy. Dengan shooting lah. Itu ini. Aku ni aktif. Dia kena faham. Tak gitu? Lagipun sebelum ni, dia lewat pergi kerja pun aku tak marah dia. Takkan lah dia nak marah aku kot. Ye dak? Kalau dia marah aku, aku boleh marah dia balik. Dia selalu pergi kerja lewat tau tak. Dah la tak punch card. Aku malas lah nak cakap wei. Malas betul. Lantak dia lah. Tapi kalau dia makin melampau, bila bila masa ja aku boleh pecat dia tau tak. Nasib baik aku baik.

So masa duty tu sangat lah boring. Hari first kami berenam telah dipisah kan ketiga tempat yang berbeza. And partner aku afiq lah. Takda orang lain dah. So kami duduk dekat court tennis PGA. Okay wait. Did i mention that aku duty sempena apa? Tak lagi kan? Sorry. Aku ni nyanyuk. Yelah. Banyak benda dalam kepala otak ni. Nak hafal script. Banyak sangat. Banyak job aku ni. Aku malas nak cakap. Kang bertambah peminat aku. Haa. Aku duty untuk perlawanan tenis budak budak under age. Haha. Tak tak. maksud aku budak budak bawah umur 12 tahun. Standby kecemasan gitew gitew je lah hari first. Takda orang injured pon. Lega lah aku dengan afiq kn. Lega tak lega. Memang bosan lah. Aku dah la taktau apa apa pasal tenis. Main tengok je lah. Pastu menguap. Taktau apa apa. Thank God petang tu kan kitorang main dengan walkie talkie. Best woi cakap guna radio tu. Err. Dan macam biasa aku selalu kena bahan. Abe bob banyak gila bahan aku. Tapi takpa. Harapkan pagar, pagar takboleh harap. Takda kaitan kan? Orang tahu lah, orang saja ja. Pastu disaat bosan tu, aku sempat lah jugak cuci cuci mata tengok bakal bakal cikgu yang kacak. Ehem. Tapi kan kite kan takda lah secair macam kite tengok BabyBoy kite. Hihi. 

Haa. Dan disaat aku bosan tu, aku banyak habiskan masa memandikan buaya di dalam phone ni hah. Kite kan suka main Where's My Water sekarang. Hihi. Hari hari mandikan buaya. Pastu keesokan hari nya yang merupakan tadi, agak letih sebab tak dapat rest langsung. Derr. Gua berhenti makan nasik je der. Tu pon dibawah pokok yang rendang tu. Pastu mengantuk dan mengantuk. Homaii. Just imagine. Pagi sampai petang gua duduk kat sana. Nasib baik gua brutal. Gua jiwa kental derr. Adalah budak yang terseliuh hari ni. Boleh lah jugak sapu sapu ubat sikit. Daripada semalam tu, kerja aku mandikan buaya je lah. Teruknya aku -.- Tapi abe wea abe bob and kak ika adalah jugak jenguk jenguk aku dengan afiq kan. Diorang ada transport takpa lah. Boleh lah jalan jalan. Masa abe bob kak ika abe wea datang tu, kitorang pun bentang tikar bawah pokok yang rendang. Lepak lh. Tapi abe bob dengan abe wea duduk dekat wakaf tu. Area tu jugak lah. Yang lepak atas tikar tu aku dengan afiq je lah. Tapi ada kak ika sekali. Tapi kami bertiga lah. Haa. Best woo lepak. Baru lah aku rasa apa yang abe wea rasa semalam. Diorang dari semalam lagi duk melepak atas tikar gitew. Harini aku baru boleh merasa lepak atas tikar dengan angin sepoi sepoi bahasa. Ewahh. 

Last, thanks to abe wea abe bob abe nick sebab hantar aku pergi kerja walaupun masa tu dah lewat. Thanks abe bob sebab buat aku melatah balik -.- Abe wea dengan abe nick pon sama -.- And thanks lah jugak sebab bagi saya join duty ni. Thank you very much. Hihi. Sorry abang abang ganteng, anak buah you ni a little bit gedik. Eh. Not a little bit actually. Err. Too much gedik. Maafkan saya. And to Babyboy, jangan jealous taww taww taww. Iteww pergi duty jewww. Iteww tak cuwangg. Hihik. Pstu kan babyboyyy kan , muka babygirl hangus. Pan asia sangat. Betul betul pan lah. Hihik.



Me with kak ika. See, kami siap ambik gambar lagi :3 Duty sebegini yang kami inginkan. 

And this is afiq. Dia lah yang duk dengar aku membebel sepanjang duty tu. Thanks fiq :3

Hah! Ni bukan gambar duty tadi. Bukan bukan bukan. Nampak muka senyum sikit sikit dia tu? Haa. Fokus pada kaki yea. Tu muka suruh aku berhenti update blog tu. Dia suruh aku tidur tu. Eh tak. Dia suruh aku cerita bedtime story dekat dia tu. Dia takboleh tidur kalau aku tak bercerita dekat dia malam malam. Alahai. Comel nya kami. Ye dak? Alaaa Babyboy kite. Hihi. 

Dah ah wei. Aku out dulu lah yea? Thanks fer reading. Memang lah entry nih bosan sikit. Tapi nak buat chaner kan. Bukan nya novel ni. Nak baca novel sedap sedap beli lah. Ni pun nasib baik aku tak suruh kau bayar ni singgah blog aku ni. HAHA. Eh dah lah. Nak chiow. Thanks tau baca tau. I love you. Muah. Eh hello. Takpayah nak i love you too sangat. Orang bagitau kat Razizan razak lah. Sukahati orang lah suami orang. Alahai. Amin. K ah. Byee. Muah kiri muah kanan :) Assalamualaikum cinta. Waalaikumussalam rindu :) Bye. Takecare. Muah muah. 

Anda rasa entry saya bosan? Okay. Sila tekan butang bosan. Eh? Takda? Hm. Tekan butang like je lah :p 

No comments :

Counting

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

katakan lahh :) anda bebas bersuara !