BabyBooo :)

Play with It. I'm busy :3



Thursday 27 September 2012

Hari Yang Bertamadun :)

Tumblr_maysk407n41rd6slvo1_500_large

Assalamualaikum wbt :) Dengan lemah lembut aku melangkah masuk dalam blog aku sendiri. Tapi untuk pengetahuan semua rakyat jelata, aku dah memang lembut. Jalan nak pegi toilet pun lemah lembut derr. Alahai. Kalau dah nama lembut tu memang lembut lah. So, untuk pengetahuan semua, aku update blog ni bukan nak cerita pasal kelembutan aku. Dah banyak dah majalah bagitau pasal kelembutan aku. So takpayah lah aku nak bagitau benda sama dalam blog aku kan? Menyampah? Go to hill. 

Maka dengan itu derr, gua nak cerita pasal life gua sehari dua ni derr. Tapi lebih afdhal kalau gua cerita pasal hari ni lah derr. Derr derr derr, jadahnya gua nak cakap cenggini derr, hilang lah muka sopan gua. So haii. Harini aku nak cerita pasal life aku lah *Bersin* Dah nama lagi blog aku sah sah cerita pasal aku. Tapi kali ni adalah ceritera cinta antara satu aku dan satu dia. Lehaiii~ Adnan Sempit nampak. Haha! Okay abaikan. Hari ni aku cuti. Tak kerja. Memang betul betul cuti lah aku hari ni. Tak menipu langsung. Dan aku mulakan hari ku seperti orang yang tak bertamadun. OhNO! Bangun tadi punyalah lewat sampai aku sendiri tak tergamak nak bagitau pukul berapa. Alah. Segan lah. Kang kalau bagitau, Babyboy aku singgah dekat blog ni. Takjadi lah dia nak buat wife. Haa. Kan dah rugi tu. 

Bangun lewat lah beta tadi. Berlagak seperti seorang snow white. Bukak mata, buat macam seolah olah mencari sesuatu dengan muka blurr. Lalu benak kepala otak aku yang bijaksana bijaksini bijakthere ni berkata kata "Weh weh! Puko berapo doh ni? jam mano jam? Phone aku?" Gila. Tengok tengok jam mmg lewat lah. Bangun lah aku. Cuci muka, gosok gigi dan mandi.  Masa tu tak terasa nak mandi lagi. So cool lah kan. Punyalah bosan. On twitter facebook youtube. Youtube? Oh. Macam biasa. Mulakan hari ku dengan tengok BabyBoy ku. Hah! Engkau hado?

Then i proceed my life dengan install game yang agak awesome! Where's my water. Derr. Best gila game tu. Tak menipu. Satu hari aku habiskan masa dengan main benda tu sepuas hati. And, malam ni aku start jadi manusia yang bertamadun sikit. Muehehe! Memandangkan maghrib tadi aku tkmandi, isyak lah mandi. Bukan kali yang pertama okay. Harap maklum. Lepas isyak tu mandi. Sambil mandi tu, sempat berkaraoke tanpa minus one. Sedap jugak suara aku. Kalau Babyboy dengar, dia offer tak eh aku menyanyi dengan dia? Haha. Then nyanyi nyanyi. Banyak lagu jugak lah. Tapi tidak termasuk lagu, "Sabun di bilik mandi, sabun di bilik mandi" Dan jugak tak sempat nak nyanyi lagu "Kelapa dan orked bagus untuk rambut. Saya nak balik duit saya" Buat malu je wei jiran sebelah dengar. Haha. 

Lepas mandi, kumpul kumpul baju kotor, baling dalam washing machine, biarkan mereka habiskan prom night mereka dalam washing machine tu sambil menari nati dengan pasangan masing masing, aku pun bukak tv. Tengok suami lagi. Tibatiba aku rasa macam nak makan chocolate cake. Aku masuk dapur, intai intai barang yang ada. Yess! Semua cukup. Lalu, aku dengan skuad aku iaitu adik aku yang berumur tiga tahun sama sama lah membuat sepah di dapur tadi. Muehehe! Done! Sebiji cake chocolate. Lepas tu perut aku ni macam merengek rengek pulak nak makan nasik. Aku pun goreng lah nasik. See, talented jugak aku ni woi. Punya lah sedap chocolate cake dengan nasik goreng aku tadi. Kau nak rasa? Eh. Takboleh. Ahli keluarga terdekat ja yang untung boleh rasa masakan aku. And fyi people, masakan aku tidak terdapat dimana mana hotel lima bintang. Hotel lapan bintang pun takda. Sorry to say, masakan aku terlampau sedap kalau nak dibanding kan makanan yang mahal mahal tu. Haha. Ayat takleh blah. Ayat mintak kaki tu. Haha. 

See. Nampak tak perbezaan aku di siang hari dan di malam hari. Kau kau ni nampak tak yang hidup aku lebih bertamadun di malam hari. Alahai. Tapi bertamadun lah tu kan. Takda lah aku jadik macam Stitch kat atas tu yang tengok tiup belon. Alolo. Comel. Pastu lepas makan tu, sekarang ni update blog. Then pasni nak kena bedtime story dengan Babyboy pulak. Kalau tak bedtime story takboleh dengan cik abang zizan tu. Rasa macam hari tak sempurnan gitew. Kenalah bedtime story almost every night. Muehehe! Maka, aku akan tertidur dengan sendiri nya ketika bedtime story time with zizan. Ohno! How sweet we are. Ken? Mohon semua gadis gadis jelita, serta jejaka jejaka kacak mendoakan kebahagian kami berdua. Ewah. Doakan sekali kepanjangan jodoh kami. Ya Allah. Nak jumpa dia sangat sangat. Haha. OhNo! Gila bayang dah aku ni. Haha. Aku pun taktau kenapa entah jadik macam ni. Dah lah nak chioww!

Thanks for reading such a boring entry like this. Thanks for visiting. Sorry for being so annoying. Well, this is me. The real me. To haters, i hate you back. And to lovers, i love you more :) Haters jealous lah tu kan aku sayang lovers aku. lalala~ And dont forget , i love my family. I love my friend. I love my everything. And i love my crush yang jugak merupakan my babyboy Razizan Razak :)) *KenyitMata*

Okay wait. Err. Goodluck to my little babyboy for Lawak Ke Der two. Alahai. Macam lah dia baca kan. Lantak lah. Blog aku suka hati aku. Blog kau pun, suka hati kau kan? Okaybye. It's a bedtime story time. With who? 

With this little BabyBoy. Credit to instagram @zizanrazak869 :)

Bye peoples. Got To go. Thanks. Assalamualaikum. Muah kiri muah kanan. Sayang semua :)

Like this entry. Alahai. Like je lah. Apa ada hal. Iteww lagi sukeww. Hihik. Okaybye. 

No comments :

Counting

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

katakan lahh :) anda bebas bersuara !