BabyBooo :)

Play with It. I'm busy :3



Sunday 26 August 2012

Ini Rayaku . Rayamu ?

Hello . Haii assalamualaikum . Takpayah cakap pun aku rasa kau kau semua ni dah boleh agak en aku nak update pasal apa kan ? Yelah . Ni musim raya , takkan lah aku tibatiba nak update pasal SPM pulak . Memang tak lah . Baiklah . Aku memang tahu aku update pasal raya ni lewat sikit . But i am so sorry . Kau kena paham aku ni artis . Banyak open house nak pergi . Kang , kalau takpergi open house rumah peminat kang , ramai lah yang cakap aku sombong lah hape lah . Plus , aku ni bukan selalu balik Malaysia . Raya ni je lah sempat balik Kelantan . Tu pun terpaksa reject job yang berjuta juta tu . Tapi takpalah semata mata nak beraya dengan peminat Malaysia . Sanggup cancel job . Lagipun takkan nak biar suami balik sorang sorang kan . Taksampai hati pulak . Alolo . So sweet kite ni kan ? Okay takpayah angguk . Kite tak suruh pun . Hihihi *GelakGedik*

So lets talk about raya , sebelum aku terpesong jauh dari niat aku yang asal . Err . Start dari raya first ke start dari malam raya ? Start dari hari yang ada raya lah . Malam raya dulu . What ? Taknak tahu ? Sapa nak bagitau kau . Aku nak bagitau yang nak tau . Lu taknak tau lu blah la . Gua letih nak halau orang derr . Nahh . Proceed . So malam raya masih lagi kerja . Balik pukul sepuluh . Then salin salin baju . Masuk dapur , buat cake . Lepas siap tu terus cari baju raya adik adik aku yang enam orang tu , termasuk dengan baju aku sekali jadi tujuh pasang , tanpa teragak agak , aku pun iron lah baju baju tu . Okay . Aku tau nampak sedikit kakak mithali disitu . Gangster gangster aku pun tau iron baju . OhMy . Harap harap makcik makcik yang ada anak anak kacak takbaca blog aku . Kang berebut pulak nak buat menantu . Sorry makcik , saya bukan taknak anak makcik yang kacak tu tapi makcik kena faham . Saya setia dengan suami saya . Saya malas nak mention lah nama dia apa kan . Kang orang cakap saya nak show off pulak . Dah jadi isu saya ni capub . 

Pastu pagi raya tu , ingat nak bangun awal sebab tak letak topping dekat cake tu . Last last pukul 10 pagi bangun . Gila . pagi raya bangun sepuluh pagi . Rosak plan aku . Pastu jalan jalan . Kutip yang mana patut . Minta yang apa ada . Minta maaf minta duit raya . Nampak tu ? Jangan segan untuk meminta . Lumayan jugak hasil raya pertama tu . Hihi . Pastu makan makan , balik . Petang tu tersayangs datang ambik dekat rumah to go rumah tersayang . Buat bising dalam kereta . Pastu balik . Pastu malam tu main mercun lupa diri . Then hari raya kedua , pergi rumah nenek lagi . Ada open house . Baju kurung again . And photoshoot with my cousin lah . Takkan your cousin kan . Tapi takda lagi gambar tu . Dalam camera sepupu aku ada lah gambar . Pastu malam tu ada tahlil . Si lelaki lelaki duk tahlil atas rumah dan aku and all makcik with mama sekali and nenek jugak berada kat bawah . Dengan muka cute , aku tukar channel yang budak budak duk tengok cartoon tu , aku tukar ke TV3 , Mail Lambongg ! Muehehe ! Buat muka tak bersalah tengok Mail Lambung . Selesai orang tahlil pakcik pakcik turun kebawah . Dan aku ambik kesempatan yang ada , untuk introduce pada mereka bakal suami aku dan jugak bakal anak sedara mereka . Haaa . Pandai tak aku cari time ? Time ramai orang macam ni lah sesuai nak kenalkan bakal suami aku . And alhamdullillah , mereka ketawa setelah mendapat tahu yang bakal suami aku tu terpampang di dalam TV . Done ! Satu keluarga dah tahu siapa bakal suami aku . Dan nampak nya ramai jugak yang setuju . Dan ada yang membangkang . Kesah apa aku kan . Kalau jodoh tak kemana . Hihi *TutupMulutDenganTangan* So tunggulah kad jemputan kahwin aku dengan Bang Zizan yeaa :D

So , lets talk about raya ketiga . Hari yang agak dinanti nantikan setelah sekian lama . Mohon duduk dengan keadaan yang selesa semua . Yang mana coke dah nak habis tu boleh refill cepat cepat . Ceritera hari raya ketiga nak mula dah ni wei . The most awesome dayyy lahhh ! So ready everyone ? Ini adalah ceritera cinta antara satu aku dan beberapa mereka . So hari raya ketiga bermula macam ni *AwanNaikAtasKepala* Aku yang tengah date dekat dreamland dengan Mail Lambung . Yeah taktipu . Memang aku mimpi Mail Lambung malam tu . Err . Pastu tersedar . Sebab mama aku kejut tanya nak keluar pukul berapa . And i was like . Ouh tidak . Mail lambung mana ? Then i told mama that Alyaa will come and fetch me on 9 am . Pastu mama cakap masa tu dah pukul 8.30 . Ouh tidakkk ! Nak mandi lagi , nak pakai baju lagi . Tudung tak iron lagi , takkan lah taknak pakai eyeliner kan , dah la yang liquid . Pastu errr ! Im lateee ! Pastu dengan gelabah sedikit berlari lari anak ke toilet . Cuci muka gosok gigi dan mandi . Siap mandi tu dalam pukul sembilan . Call alyaa . Dia pun cakap dia lewat sikit . Sebab nak pergi ambik makanan dulu . So aku pun bergerak secara cool lah kan . Dengan lemah gemalai ambik tudung then iron . Pastu cari eyeliner pakai . Tiup tiup sikit nak kasi kering . Then pakai tudung . Okay done . Around 9.35 maybe . So call mereka lagi then mereka cakap ontheway . Tunggu punya tunggu mereka sampai. Gerak ke IPC untuk bersama sama abang kacak yang dah berada di sana dalam pukul 9 lagi rasanya . Hahaha . Sorry babe . Kesalahan teknikal . Im sorry :) Sampai tu macam segan nak keluar kereta . Hihi . Yelah . Berbaju kurung bertumit tinggi . Just imagine isteri gangster Mail Lambung pakai macam tu . Takrock ! Tapi keluar kereta jugak . And masa tu im speechless tengok abang abang kacak berbaju melayu . First time tu woi . Jujur , handsome jugak mereka mereka ni berbaju melayu . Ehem . Kalau ada yang terharu tu , aku tak memilih kau nak belanja apa pun . Tapi lagi seronok kalau ada orang belanja GCB . Ye dak ?


Can you guys see what are they doing ? Haaa . Tengah sapu sampah kan tu ? Tengok . Tengah tolong pakcik MPKB tu . Sambil sambil tu diorang pun sapu sekali kawasan IPC tu . Haa . Ada jugak yang jalan kan tugas sebagai pemerhati . Haa . Nampak tu . Rajin kan mereka ? Dengan baju melayu nye . Punya lah segak . Tu yang macam teragak agak nak keluar tu . Ramai sangat yang kacak . Kang kalau keluar kereta kang gelabah . Ehemm . Okay aku betul betul harap ada yang sudi belanja aku GCB lepas aku guna taktik ni . Please . Call me maybe . Muehehe ! Tapi sena nya segan nak keluar kereta sebab takut kena bahan . Dah selalu sangat dah aku kena bahan . Pastu tunggu lah ketibaan dif dif kehormat . Yang lain lain lah kan . Let the abang abang kacak sapu sapu dulu . Hihi . Me and alyaa naik atas adakan sesi photoshoot sikit . Muehehe . Pastu dengan muka tak bersalah , bajet cool turun kebawah untuk melihat keadaan dibawah lah kan . Apa punya bigbos lah aku ni . Lepas tangan macam tu je woi . Sorry guys . Im not a good BigBoss .


Mengumumkan kehadiran Puan Razizan Razak , dan Datin Alyaa ke bawah . So datin . Muehehe ! Pastu kebawah tu sempat lah tolong kanak kanak riang kat bawah tu sikit sikit . Punyalah pemalas aku ni . Tolong sikit sikit . Yelah . Dah orang lain ramai yang nak tolong , taknak lah berebut kan . Aku cool okay *BuatMukaCool* Pastu lama lama tu makin ramai yang sampai . Dan tidak dinafikan keadaan makin riuh . Sorang sorang sampai . Makin ramai makin riuh makin gila ! Ouh seronok nya hari raya . 

Menyambut ketibaan Yang Berhormat Dato' Sri Fairuz ke Rumah Terbuka di Ipc

Ketibaan Yang Amat Berhormat Dato' Sri Adhwa dengan muka takbersalah nya -.-

Sampai semua orang tu kami makan makan . Then bergelak ketawa . Hihi haha hoho . Macam macam lah . Pendek kata kitorang memang fun gila lah . Tu pendek yang kata . Kalau tinggi kata , aku taktau pulak apa dia . Yang aku tau pendek kata ja .Okay whatever . Pastu makan makan , lepak dekat kerusi batu ramai ramai . Photoshoot . Ambik gambar . Hihi . Seronok woi . Lama dah tak gather macam tu :) Lama punya plan and at last menjadi jugak benda ni . Makan tu , kitorang makan satay . Tapi aku takmakan pun . Kenapa entah . Tapi memang takmakan . Im not hungry kot . Biaq p lah . Lepas makan makan tu , kitorang main game . OhMy . Main teka teka . Yang buat gayanya punya lah takda kaitan . Hahahaha ! Afiq buat kaki bangku , tapi gayanya macam kaki tu sepak benda , pastu boleh pulak dia buat bentuk macam love giteww . Hahaha . Jihah , sampai kesudah aku taktau dia buat apa . Aku hilang fokus . Yang senang sekali Fathi . Dia buat ulat bulu . Dia terus buat je . Pokok pun dekat . Eh , ulat bulu memang duk atas pokok eh ? Lantak lah . Pastu the last one , Gmanz yang buat gaya ! Gaya dia , aku punya tekaan betul . Yeayy ! Tapi punyalah lama nak teka tuh . Wooo gila gila . Dia kena buat buaya , tapi gaya punya lah takda kaitan dengan buaya . First first kitorang ingat dia buat gaya orang buta . Betul ni . Dah macam orang buta dah . And atlast , aku mampu teka jugak . Buaya jawapan dia . Ouh bijak betul aku . Yess i know . Kalau tak bijak takkan zizan tu dok tergila gilakan aku kan . Okay knew it . After all activities yang awesome tu , we got duit raya . Err . From who eh . Sorry for being so jahat . I didnt know who is he . Tapi dia baik . He gave us duit raya . Amount ? Secret lah weii . Kang kalau aku bagitau kang ada pulak yang jealous . Aku bukan taktau . Dalam kalangan readers aku berlambak je yang jealousy . Ye dak ? Okay guwaw :3

| The makan makan time :D |
| The SupeRing . Tapi takcukup lagi . No jijie lah :/ |

| Got Duet Raya $.$ from Abang Baik . Nama ape eh . Lupa -.- Weeee ~ |

| See . Mereka buat ape entah . Nak teka pun susah . HAHA ! |

So after such a very very awesome activities , kami selaku model model tak berbayar yang bole dikatakan agak CaPub sikit . Eh tak . Bukan capub . Sekadar nak ambik gambar nak buat kenangan . Chewah ayat aku . Metafora nampak . Okay wait . Metafora tu ape dah ? Okay ! Not interested to know . Muehehe ! Lepas main main tu , tak sah la kalau ada aktiviti menarek tapi tak ambik gambar ramai ramai kan . Yelah . Bukan selalu kan dapat gather sesame cenggitu . Tambah tambah raya . Setahun sekali woi . Then kami ambik gambar bersama sama . Weeee . 

| With my Anugerah Terindah :) |

Chewah . Satu gambar dah la . Nak tengok banyak banyak tengok dekat facebook kite lahh . Aku macam malas sangat lah kan nak upload kat sini . Line punya lah slow macam kura kura tua yang sakit tenat . Nampak tak betapa slow nya . So malas nak upload . Hihi . So , lepas photoshoot bagai , kitorang kemas kemas lah . Nak gerak pergi rumah aku pulak lepas tu kan . Tapi tibatiba tukar plan . Sebab abe bob cakap , nak pergi rumah Dr. Seri Buana dulu . So kami pun konvoi lah ramai ramai . Kalau taksilap tiga buah kereta and lima buah moto rasanya . Nampak tak konvoi kat situ . So , we makan makan over there . Yeah makan again . Tapi tak semua yang makan . Macam aku ni bajet diet , makan sikit je . Tu yang comel sangat ni . Makan sikit lah . Takda kaitan . AKu tau . Tapi lantak lah . Err . Lepas lepak lepak rumah DR . Ambik ambik gambar tu , kitorang pun chioww lah . Then gerak pegi rumah aku . Sampai rumah aku buat bising rumah aku . Chewahh . Tapi diorang takmakan pun . How could . Yang makan si gadis gadis ja . Tapi thankyou very much guys sebab datang jugak rumah aku . Sorry , rumah aku kecik , panas pulak tu . Maaf kalau tak selesa . Hih . 

Maka habis lah satu hari tu dengan aktiviti dengan budak budak PBS . Excuse me , aku budak jugak okay . Kami masih budak . *MukaComel* .So thanks people for the day . Thankyou sebab support program ni . Atleast boleh jumpa balik lepas dua bulan berpisah . Eh ? Lama nyaaaa :0 . Tapi takda lah lama sangat . Muehehe ! Alhamdullillah . Syukur sebab apa yang dirancang jadi . Terimakasih banyak banyak yang mana join tu . This is the best Eid ever . Lastly , to all readers , i think belum terlambat lagi kalau aku nak cakap selamat hari raya kan ? So , Selamat Hari Raya . Maaf Zahir dan Batin :) Sorry wei . Kadang kadang aku ni kurang ajar sikit . So sorry atas keterlanjuran kata ni :) Enjoy your raya . Sebulan wei sebulan :D 

Now aku nak stop writing dah . Panjang sangat dah ni . Nanti kau kau boring . So , akhir kata , Geng geng LBPBS tu , terimakasih kerana menjadi anugerah terindah saya . Terima kasih kerana hadir dalam hidup saya . Dengan izin Allah SWT , semoga kemesraan ini , hubungan ini kekal untuk selamanya :) Assalamualaikum :)

Anda rasa geli tangan dan ingin menekan butang sesuatu ? Nahhh . Tekan lah butang like dibawah ni :D

No comments :

Counting

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

katakan lahh :) anda bebas bersuara !