BabyBooo :)

Play with It. I'm busy :3



Thursday 16 August 2012

Finally , Im Eighteen . And its about the dayyy :)



Assalamualaikum wbt :) Hai peoples . Ehem . Sila tengok tajuk entry . Finally , im 18 . Ouh gila . Cukup umur dah aku . Minggu lepas lagi . Lambat gila update . Ahh . Lantak lah . Muehehe ! Dah boleh kawin . Yeayyy ! Okay adik adik . Abaikan kakak comel ni . Kakak memang cenggini . Wahh , sejak umur 18 tahun ni dah pandai berkakak kakak dah . Sebelum ni orang panggil kau kak , kau marah yea ? HAHA . Okay bongok . Hihi . So , 6 August 2012 haritu , cukup lah umur aku 18 tahun . yeay yeay ! One more thing , maafkan beta kerana beta meletak gambar beta sendiri diatas . Yelah . Ini kan pasal birthday beta . Buat apa beta nak letak gambar tuan hamba . Bukan blog tuan hamba . Phuii !
 
Bende pulok hok special birthday kawang ? Huk Alohhh ! Haha . Kau taktau kan ? Aku tak cerita lagi kan ? taktau kan taktau kan ? Okay first of all , tolong lah manusia , aku nak pesan sikit ni . Kau kena tau yang aku ni memang gila sikit . So , apa pun aku tulis dalam blog ni , mohon jangan terasa hati . Satu hal pulak aku nak mintak maaf dengan kau . Kalau kau tak maafkan aku , jadahnya aku kena tanggung dosa . Tapi kalau aku dah mintak maaf , tapi kau tak maafkan , kau yang dosa kan ? Okay lantak lah . For sure kita sama sama taknak dapat dosa kan ? Nanti masuk api mewaka ! Comel tak kite cakap cenggitu . Hikhok ! So readers , aku harap kau paham yang otak aku ni agak tingtong sikit . Bukan nya betul sangat aku ni . Takberapa normal . Aku unik skit . Hamboih . Unik . Engkau ado ? Takdo kan ? 

Okay fine . Iteww nak cewitew ni . Iteww nak cewitew pasal aRy JadIw iTeww . Hihi . KoRunk seMuA NuCk bAceW tAks ? Hello . Excuse me Joe . Takpayah nak rempit sangat lah kau tu . Lesen motor pon takda . Phuii ! Ouh okay . Sambung cerita lah kan . Takpayah nak pause sangat lah kan . Aku nak cerita dari awal lagi ni . Start pukul 12 6 august tu . Dah sah sah lah kau nak tahu kan ? Kalau kau taknak tahu takkan lah kau nak bukak blog aku ni kan ? Ye dak ? Okay proceed .Hari tu kan aku keje kan . Maksud aku 5 haribulan tu aku keje . Eksaited wei nak tunggu birthday . Nak tahu sape wish . Ohemgee . HAHA ! Pastu kan aku pun keje lah macam biasa kan . Pastu dalam pukul 9 lebih cenggitu , Wildan sent mesej . Dia dah wish birthday aku . Maka , dia lah orang first hari tu . Hihi . Thanks Apih :') pastu pastu , balik keje tu buat taktau lah kan . Tapi 5 haribulan tu jugak aku dah buat bising dekat KBMALL tu bagitau semua orang yang esok tu birthday aku . Taktau malu kan aku ? Ouh kesah apa aku kan . Aku bukan bagitau orang lain . Aku bagitau kakak kakak aku kat sana . Ramai betul kakak aku . Engkau ado ? Pastu kan , buat bising dekat kbmall . Pastu malam tu balik lah kan . Balik tu wat lek wat peace . Buat taktau . Hihi . Pastu pastu , beberapa minit nak pukul 12 aku buat buat nervous . Nak tunggu text sapa sapa je lah kan . ouh . Gila publisiti aku . AHhhh ! Kesah apa aku . Birthday aku setahun sekali je woi . 

Pastu malam tu dapat lah text mesej dari kawan . Junior . Ouh . Ramai jugak . Tak terbilang . Sebab malas nak bilang bilang kira kira . Plus , kau pun tahu peminat aku seluruh Malaysia ramai sangat . Tak terkira lah jadi nya . Ramai sangat peminat sampai mesej takboleh nak masuk dah sebab memory full . Tengok . Sampai macam tu sekali . Taksangka pulak ramai macam tu peminat aku . Tu yang mesej . Kalau yang dekat fb tuh , sampai tak terbaca peminat punya wall post . Nampak tak kegilaan disitu ? Aku malas lah nak cakap apa , tapi berdasarkan cerita aku , kau pun boleh tahu betapa ramai nya peminat aku kan ? Oh okay okay . Aku tau yang kau tau . Tapi tolong lah buat buat taktau . Eh wait . Apa aku melalut ni ? Sengaja je aku melalut sebab nak panjangkan entry kan ? Urgh ! Okay sambung cerita . Seriously , terharu jugak lah kan baca mesej yang kawan kawan aku hantar malam tu jugak . For me , mereka yang text malam tu , on 12 tu adalah orang yang memang ingat birthday aku . Yang memang tahu hari tu birthday aku , dan dia memang nak wish dekat aku . So , thankyou :) bagi mereka yang tidur ke ape ke , no worry , kau masih lagi kesayangan aku . Tapi aku taktau lah aku kesayangan kau ke tak kan . lantak lah . Tapi thanks jugak mereka mereka yang wish lewat tu . Terharu jugak aku senanya :)) Pastu , on facebook , ada lah yang post Happy Birthday dekat wall tu . Nasib baik lah facebook tolong bagitau orang orang tu yang hari tu birthday aku . Kalau tak , sampai ke sudah orang tak wish birthday aku . Hihi . Tapi thanks people . Yang terharu sekali , meraka yang wish , pastu letak nama zizan . HAHA ! Kau pon tahu yang aku memang gila zizan kan . 

Pastu tengok dekat twitter pulak kan . Hmm . The first person yang wish dekat twitter , mekyahh ! HAHA . budak sekolah aku dulu . Memang dia tahu lah tu birthday aku sebab kalau dekat twitter , hari hari aku countdown dengan zizan berapa hari lagi birthday aku . Aku kan selalu tweet zizan bagitau berapa harilagi birthday aku . Dan followers aku yang lain pun memang baca lah kan . Dah sah sah sampai orang lain pun tahu . Haa , Nampak tak , kalau dah public figure , pantang tweet apa apa je mesti orang ingat . Eh eh . Asal kau buat muka nak muntah tu ? Ouh . Keracunan makanan eh ? Kesian dia . Lalala ~ Haa , pastu aku retweet lah yang mana wish birthday tu . Pastu adalah beberapa orang yang tengok aku retweet birthday wish tu , diorang pun wish sekali . Hihi . Dan malam tu jugak aku telah mengambil kesempatan , tweet si suami , zizanrazak lah kan . Aku mana ada suami lain . Sorang tu je . Setia tak aku dengan dia ? Okay terimakasih kerana mengangguk . Hihi . Pastu aku cakap lah dekat dia yang hari tu birthday aku dan aku harap dia wish . Tapi tak dinafikan , malam tu jugak banyak kali aku tweet dia bagitau yang haritu birthday aku . Eh , banyak sangat ke ? Takdalah banyak sangat . Biasa biasa je rasanya . pastu aku tweet lah zizan kan kan kan . Pastu reply mention bagai . Hihi . Aku kan seorang artis yang sentiasa melayan peminat . Kau pon boleh nampak betapa friendly nya aku dengan rakyat Malaysia walaupun aku tak menetap kat sana . Sorry lah . Life aku memang dekat Paris ni hah . Kau kenalah paham kan. 

So kalau dekat twitter tu banyak jugak lah tweet yang boleh dikatakan menarik . Ye lah . Kalau tak menarek memang takboleh nak kata kan . Err . Sebagai contoh , adalah yang wish macam , Happy Birthday Buah Hati ZIZAN ! And i was like , OMG OMG OMG ! Amin , mintak mintak masin tweet orang tu . Hihi . Mana tau jadi kenyataan nanti . Ohmaii . Memang aku suka mimpi sampai ke bintang . Chewahh ! Pastu banyak lah jugak orang wish pastu letak nama zizan sekali . Ohemgee . Tak dinafikan , aku memang suka orang wish cenggitu . Rasa macam hmm macam mana eh . Err , rasa seronok lah kan . Okay abaikan apa yang aku rasa . Warga twitter kebanyakan memang tahu yang aku ni memang gila zizan . So , diorang pun paham lah kan . Ouh sumpah , malam tu rasa macam artis sangat . Chewah . Sebelum ni dah memang artis , rasa biasa je , tapi kenapa tah malam tu rasa macam artis . Okay kau menyampah kan ? Kesah pulak aku kan . Lantak kau lah doe -.- Malamtu habiskan masa baca birthday wish . Esok pergi keje macam biasa . Orang tu wish orang ni wish . Tu pun lepas aku paksa suruh wish . Macam danggg je kan . 

Pastu teruskan kehidupan macam biasa kan . Sampai lah ke petang kan . Tibatiba haritu dapat mesej from Hanifah Potter . Yeah ! Budak yang memang gila Potter . Dan jugak gilakan abang aku Aaron Aziz . Kenapa entah . Abang aku pun nak minat an . Haa , dapat mesej from Potter , dia suruh aku on twitter pastu check mention . Aku ni dah gelabah dah . Betul ni woi . Taktipu langsung . Terus berdiri bulu roma aku . Bulu ayam yang dekat kedai tu pun berdiri sekali . Nampak betapa terkejut nya . Tapi hari tu aku takbawak phone yang boleh online . Aku bawak phone cap ayam je . So , takdapat nak online lah kan . Plus wifi macam slow gila kalau bawak phone tu pon . So aku tanyalah potter kenapa kan . Dia pun cakap adala , aku pun terus tanya , "zizan?" Dia pun cakap maybe . Tapi jujur , aku dah boleh agak dah pasal zizan . Pastu aku tanya Potter dia cakap apa , Potter pun copy apa yang zizan tweet . HAHAHA ! Punya lah bahagia aku . Dah la masa tu beberapa minit sebelum berbuka . Terus aku jadik macam taknak berbuka . makan makan tu , siap makan , turun kedai bawah , pinjam phone kawan , then cari wifi berdekatan , terus on twitter sebab takpuas hati selagi tak tengok dengan mata sendirik kan . Tengok tu . Wooooo !! Gila . Berair mata aku . Happy sangat . OhMyZizan . Finally , dia reply , dan dia wish birthday aku . Tapi dah nama suami . Takkan lah dia taknak wish kan . ye dak ?

Pastu pastu pastu , yang mengejutkan lagi , Johan Asari @ Botak pun wish woi . Dia RT apa yang zizan wish tu , then dia pun cakap Happy Birthday jugak . Tak ke comel tu . Pastu yang aku terkejut nya , ramai jugak yang tweet aku pasal zizan wish , pasal botak wish . Mostly ada yang cakap macam , untung lah dua dua sekali wish . Aku taktau nak cakap apa , alhamdullillah je lah . Hihi . Ohmaiii . Tapi seriously , bahagia gila masa birthday hari tu . Kak Aya give me a shawl . Suke lah kite . hihi . Pastu beberapa hari selepas tu , Alyaa pulak buat suprise . The only buddy . ohmaiii . Sanggup dia datang ambik aku dekat rumah , then then , punyalah bersungguh dia cari mama , siap berbisik lagi dengan mama aku , dia cakap nak bawak aku keluar sebab dia nak buat suprise . Mula mula aku taktau , lepas tu baru dia cerita apa yang dia bisik tu . HAHAHA . OhMy . Yang aku geram nya , dia duk cakap suprise tu tak jadik sebab muka aku tak terkejut langsung . Yaaa , sorry yaaa , aku meme gini . Aku tokpanda wat muko kejut betul . Ore toknapok sekalo kalu aku kejut . Sorry yaa deh . Tapi jujur aku kejut . Terharu wehh . HAHAH . 

Pastu makan makan kek , taktau nak cakap macam mana , memang aku bersyukur gila ada buddy cenggitu :') Alhamdullillah . pastu alyaa pun bagi hadiah jugak hari tu . Thanks to Awa dengan Nurin sebab tolong Alyaa buat suprise dekat aku . So lah comel . Siap dengan kek lagi . Terharu woi terharu . So , menarek lah jugak birthday tahun ni  Thanks to everyone . Thanks jugak to suami , Razizan  Razak sebab wish . Thanks jugak to Abang Botak . OhMy , dua dua samseng , sorang Mael Lambong , sorang lagi Arill , samseng cinta Elysa . Aku ni samseng , yang wish pon samseng . Nampak tak , samseng ni pon baik senanya . Hihi . Haaa , taklupa jugak dekat buddy , Cik Alyaa Dani sebab kau bagitau semua orang yang tak wish birthday aku , suruh diorang wish jugak kan . Thanks buddy . Thankssss ! Err , okay dah cerita psal birthday . Dah lapuk dah . Okay now , nak tidur . Goodnight . Esok shooting , ade majlis berbuka lagi . Hmm . Busy lah bulan puasa ni . Nak iftar dengan peminat lagi . Banyak benda nak buat ni . Okay lah . Bye . Assalamualaikum . Eh , tengok bawah ni , ade gambar . Hihi . Gambar gambar birthday wisher itewww . Hihi . 






Mereka diatas adalah beliau beliau yang wish birthday . Hihi . Thankyou very much . Ramai lagi yang wish senanya . Thankyou thankyou thankyou . Terharu . Tapi taknak nangis . Habis airmata nanti . Airmata nak simpan nak buat cerita sedih raya raya ni . Yelah . Shooting banyak kan . Tak kena lah kalau berlakon cerita sedih tapi airmata tak keluar . Ye dak ?


Ehemmm ~ Can you see ? Mohon click pada gambar dan baca apa yang suami aku tweet tu . Gila . Taksangka woo . Hari dalam sejarah , birthday aku yang ke lapan belas , dua artis wish birthday . Alhamdullillah . Syukur . Taktau nak cakap macam mana :)) Dreams came true . Thanks Allah . 

Baby baby babyyy ! Thanks for the birthday wish . Terharu sangat . Hihi . Ouh puhlease , kite memang suke awak okay . Comel sangat hidung tu . Takda jual kan ? Limited edition kan ? OhMyZizan , i respect you , i adore you . Thankyou very much  Hihi . Untung lah aku dapat suami cenggini kan ? Gadis gadis , sila jealous . Tolong lah jealous . Bye baby baby babyyy ! 

Interesting ? Do like it . Hihi . Bye peoples :) Me loves all of you . But seriously , i love my husband moreee :3

No comments :

Counting

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

katakan lahh :) anda bebas bersuara !