BabyBooo :)

Play with It. I'm busy :3



Saturday 31 March 2012

. Jelajah Kampung Bersama Rukun Tetangga .


eh eh . hello . haii . assalamualaikum . dengan muka yang tak brenti gelak aku hupdet blog . errrrr . hahahahhahahahahahahhahahahhahahahahaha ! okay . terima kasih sebab join aku gelak macam orang gila walaupun kau taktau cerita dia . kbhaiii . 

so baru balik duty dekat tempat semalam . hari ni takde lah boring mane pon . dengar orang main tembak tembak je . ade ke piring pon nak tembak . tapi i salute lahh all the pakcik . terer mereka menembak . tapi aku sarankan kalau ade sesape yang ade heart attack tu , better takpayah pegi lah tempat cenggitu . aku yang muda remaja ni pon macam banyak kali jugak lah terkejut even orang lain rilek je aku tengok . cool lah tu kononnya . aku ni ade masalah sikit . tu yang terkejut . tapi alhamdullillah tuhan kurniakan aku sepasang tangan untuk aku tutup sepasang telinga aku ni . so that takde lah terkejut mana kan . ohmaiii . aku bijak . thankyou thankyou . 

and overall . kerja kami hari ni makan makan makan . duty kat sana tak putus putus makanan . mewah la jugak kan . i mean makanan dia tu macam okay lah kan . eh hello . bukan nak cakap pasal makanan . saje je . berkias kias . okay . aku lari dari topic . abaikan . so balik duty kami pegi makan . rezeki murah sikit sebab follow abe wea dengan abe bob . sebab tu kami pegi kfc . semalam pon dah pegi . so makan makan makan dekat IPC tu . 

lepas tu kan , abe bob cakap nak hantar koman . mula mula jihah yang nak hantar koman tapi abe bob dengan abe wea tak kasi sebab nye takde helmet . tu yang dia cakap nak hantar . baik kan abang abang kite . jeless lettew . dah la aaron aziz pon abang kite kan .  lepas tu aku pon dihantar jugak . mulamula abe bob hantar koman kan . aku memang selalu jugak pegi rumah koman sebab cikgu yang ajar kitorang drive tu pegi ambik aku dulu baru pegi rumah koman . so memang aku kenal lah kan . tapi kan tadi . satu kejadian yang memang tak sangka berlaku . okay . my fault . 

cerite die cenggini . masa nak masuk lorong rumah koman tu , okay lah kan sebab koman ade dalam kereta . pastu drop lah koman depan rumah dia kan . lepas tu nak hantar aku kan . nak keluar jalan baru tu . koman dah takde mase tu . so pegi lah kan sampai lah jumpe satu cabang . haha ! sepatutnya ke kanan kan . memang selalu aku dengan cikgu aku pon kanan jugak kan . tapi aku taktau kenapa bangang nya aku tadi . aku boleh cakap kiri . sebab aku tertukar dengan jalan lagi satu . mase tu memang abe bob dah cakap dah kanan kalau nak keluar jalan baru . aku pon cakap . tak . kiri . confident gile masa aku cakap kiri tu . 

abe bob pon belok kiri kan . aku tengok lah jalan belah kanan tu . masa tu lah aku sedar yang jalan tu salah . aku dah diam dah . tergelak dah aku sebab memang dah sesat . aku pon cakap la . eh . kanan kot . taktau taktau . dah confuse dah aku . bangangg gila . aku yang bangangg . okay . so bile dah salah tu . abe bob teruskan perjalanan jugak lah . aku memang tergelak lah kan . taktau nak cakap ape dah kan . pusing kiri pusing kanan . pastu jumpa satu simpang , kitorang belok kiri .

hahaha ! ade rukun tetangga doe . memang tegelak lah kan . tibetibe ade rukun tetangga . bangangg . lepas tu kitorang patah balik pegi belah kanan tu . cari punya cari jumpa lah jalan keluar . wahhhh ~ complicated gila . tapi menarek gile . abe bob cakap nama aktiviti kitorang tu , jelajah kampung uda . engkau penah pegi ? takpenah kan ? memang rugi lerr . sepatutnya koman tu join kitorang . takyah turun depan rumah dia tu . ikut je kitorang . boleh same same join aktiviti jelajah kampung uda . muahaha ! sape nak join lain kali boleh bagi name dengan nombor telefon lah yea . one more thing , kalau ade orang nak kenal rukun tetangga kampung uda tu boleh la call abe bob ataupun abe wea . DIORANG KENALLL ! muahaha !

so lepas selamat keluar dari kampung tu , memang tegelak lah . abe bob dengan abe wea memang nak kena lah kan . siap buat lagu mengate aku . malu aku . memang tahan gelak aku kat belakang tu . tapi gelak jugak en . yang aku takboleh terime diorang buat lagu tu . engkau ade ? so sorry abe bob abe wea . i tunjuk jalan salah dengan confident sekali . ahah . tapi kan kite kan nak cakap thankyou very much lah yea hantar kite balik rumah . hihik . kite terharu gile lah kan . sorry buat sampai sesat tadi .


the conclusion is , sesat ni best . mencabar . tapi kesian abang yang kena pusing stereng tu lah kan . and duty pulak best :) mane tak nye kan . 24 seven gelak memanjang . takde orang sakit sangat . awesome gila duty dengan jihah koman abe bob abe wea fira . tapi fira takde hari ni . tinggal berlima je lah kan . so now . nak chioww dulu . aku nak mandi . balik balik terus update blog sebab aku memang eksaited nak cerite yang kitorang sesat . haha . 


: from left --> JOE , KOMAN , JIHAH , FIRA :
: credits to abe bob for this picture :


jap jap . nak buat speech sikit . to abe wea abe bob . thanks hantar i ke rumah . saye hargai . to jihah koman fira . thanks wak wak wak . kawan dengan kite #Tibetibe# best sial duty dengan you you ni . boring gila duk kat sane tapi macam ohsemmm la sebab ade kau kau kan . and terimekasih urusetia sebab selalu je suruh kitorang makan . and kakak st john , terimekasih selalu ajak kami budak pbsm ni makan . herherher


so aku chow dulu . nak mandi nak mandi . babaiiii :3 muah kiri muah kanan . muah dua dua belah . toodles ! muahh ! assalamualaikum :) sayang you olls:)



No comments :

Counting

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

katakan lahh :) anda bebas bersuara !