BabyBooo :)

Play with It. I'm busy :3



Tuesday 31 January 2012

yang tersirat AJL 26 !

hey . assalamualaikum . its me again . memang la . this my blog an . takkan la nasir bilal khan plak yang nak tolong updatekan . tingtong !

gambar ni bersempena aku teringat kat NSI <3 tadi
sekaligus aku teringat juga kat KAMAL MAHMUD <3

gambar di atas hanya iklan semata mata . act , aku nak story morry pasal AJL lah cik abang cik kak . tanggal 29 JANUARY 2012 , Anugerah Juara Lagu ke 26 telah diadakan di Stadium Putra Bukit Jalil . kau tak pcaya ? ni ada bukti dia . 


hello . engkau ingat stadium putra bukit jalil ni tempat orang main bola je ke ? hishh ! taktaktak . AJL pon buat kat situ tau . mana aku tau ? haa . ni aku la . i am the one of the finalis occay . see the leg . but before you see the leg you have to selak my kain a little bit . but but but , you cannot cannot do that if you is a boy . because , it is not muhrim . you know you know ? occay stop . i have a new mood to day . i think i want to talk in english a little bit . i am very good in english . i was born in NEW YORK , grew up in LONDON and stay in PARIS . my house is at the top of the EIFFEL TOWER you know . jeles lettew !


astaghfirullahalazim . aku banyak sangat merapu kan . aku nak brenti merapu kejap .
occay now , let sambung sambung pasal AJL . aku nak bagitau kau pasal benda tersirat ni .
macam aku cakap la kan . aku ni finalis actually . tapi mesti kau takpecaye an ?
  Mesti kau pelik kenapa takda muka aku tadi an ? sedangkan aku cakap aku ni finalis . haaa
Aku dah agak dah mesti kau fikir macam tu punyalah . jom aku story story sikid  .
Ekchelli . at the first first , aku kena bawak empat lagu yang aku nyanyi sendiri
Which is lagu aku sendiri yang aku cipta sendiri means that aku lah penulis lirik akulah composer
lagu lagu tu adalah KISAH HATI , KARMA , BERIBU SESALAN and AWAN NANO . 
mesti kau terkejut an ? kenapa orang lain yang nyanyi lagu tu ? 
kenapa takda pon nama aku disebutkan . pelik kan ?
takpayah nak pelik pelik sangat la . benda biasa je tu occay . aku tak kesah sangat .
macam ni cerita dia haa . kite pegi satusatu occay .


KISAH HATI

Macam ni ekchelli .lagu tu aku yang kena nyanyi . dah lagu aku an . masa tu aku dk dkt backstage .
Then tibatiba alyah datang . menjerit jerit cakap lagu dia dah takda . aku tanya mana pegi lagu dia yang terpilih untuk finalAJL ni an . yang tajuk lagu dia tu CERITA JANTUNG tu haa .
dia pon cakap lagu CERITA JANTUNG tu terjatuh dalam sungai masa dia ontheway nak datang sini
dia pon terjun sekali dalam sungai tu . nak carik balik dia punya lagu tu an . jumpa . tapi dah basah .
takboleh lah dia nak bawak lagu CERITA JANTUNG tu malam tadi an . so , oleh sebab aku kesian ,
dan atas dasar simpati dan baik hati . aku pon cakap .
“alyah , you take my song and sing like your own song” aku pon suruh la dia pakai idea aku
buat macam dalam musicbox tu . yela . yang macam kau tengok dalam tv tula kan . haaa
tu idea aku tu . lagu tu pon lagu aku . tapi sebab kesian , aku kasi lagu tu kat alyah .
and , bila satu lagu dah kasi dekat alyah ada lagi tiga lagu .


KARMA

Masa aku tunggu turn nak buat persembahan tu . aku ternampak faizal tahir kat backstage tu .
dia tengah mop mop lantai . aku tanya dia , “bang buat apa kat sini dengan mop segala bagai? “ ,
dia pon cakap , “this year takda satu pon lagu  abang boleh pegi AJL . abang teringin nak dduk kat backstage . yela . setiap tahun abang boleh duduk dekat backstage kan . tibatiba tahun ni takbole .
abang sangat kecewa dan berdukacita la . abang pon cuba tanya pihak pengurusan , takda ke keje keje yang abang boleh buat supaya abang duduk dekat backstage . dia cakap ,
ada satu je lagi keje tinggal .tolong mop kan bahagian backstage . abang pon terima je la .”
dan tanpa aku sedari . airmata mengalir . sedih dengar cerita dia . aku pon suruh dia ambik lagu karma .
so . dialah yang nyanyi lagu tu . dan kau tau tak kenapa dia bakar piano malam tu .
dia saja je nak protes . nak balas dendam sebab TV3 takpilih lagu dia . biasa la tu .
so , bila faizal tahir ambik lagu karma satu , aku ada lagi dua lagu untuk dipertandingkan .


BERIBU SESALAN

bila faizal dah habis buat persembahan . aku tunggu la nak perform untuk beribu sesalan kan
tunggu tunggu . aku nampak shila amzah , jaclyn victor , ning baizura tengah main masakmasak
ada ka main masak2 dekat tepi dekat tangga depan stage tu . ada ka patut . aku pon tanya la diorang
"ni kenapa main kat sini ni ? tua tua main masakmasak lagi . dah la main dekat tangga depan stage !"
diorang pon jawab la . diorang cakap diorang dok situ sebab saja je nak masuk tv sikitsikit
diorang teringin sangat nak masuk tv sejak kecik lagi . tu yang diorang saja mainmain kat situ
so , bila aku dgr macam tu . aku terasa la nak tolong diorang merealisasikan impian diorang
sebab aku ni kan sangat la baik . aku pikir la cara macam mana nak merealisasikan impian tu
ting ! *mentol lampu menyala* apa kata aku bagi je diorang bawak lagu beribu sesalan 
aku bincang bincang dengan diorang , diorang pon setuju . diorang bawak lagu tu la
aku tak kesah sangat pon . so lepas perform diorang datang kat aku . peluk peluk aku cakap thankyou
akhirnya diorang punya impian tercapai an . nasib baik ada aku . 
so now , aku focus untuk lagu aku yang ada la . haa . satusatunya lagu yang ada .


AWAN NANO 

aku pon focus la untuk awan nano je kan . tengah focus ni . orang pon panggil turn aku perform 
aku bukan main gabra la nih . takde la gabra sangat pon . dah biasa perform kan . 
so . aku pon melangkah dengan penuh yakin , sambil rambut berterbangan la ni an . 
tibatiba , ada orang langgar aku . sapa entah . jatuh la aku an . nak bangun tu . gila sakit kaki aku
aku takboleh nak buat apa la kan . aku nampak sorang je masa tu untuk gantikan aku . hafis
masa tu dia tengah cuci tangga yang kotor sebab jaclyn , shila and ning baizura tu . 
aku bincang dengan pengurus ajl tu aku cakap aku nak tukar orang , aku nak hafi gantikan
tapi mulamula ramai orang tak setuju sebab diorang cakap aku je sedap bawak lagu tu
tapi nak buat macam mana , aku dah injured kan . terima je la . aku pon panggil hafis
aku bincangbincang dengan dia . mulamula dia taknak tau . aku pon cakap aku nak bayar dia
dia pon setuju la kan . tapi tak sempat nak tukar baju . tu yang nampak sengkek tu . 

so bila semua dah selesai . tunggu je la orang umum pemenang an . ni lah pemenang nya .

PERSEMBAHAN TERBAIK : alyah . kisah hati . 
yang tersirat , ekchelli , idea tu sume aku punya . aku yang suruh dia buat macam musicbox tu . sepatutnya aku yang jadik patung tu an . sepatutnya remy ishak peluk aku . 
 aku takdapat nak naik ambik sebab aku kan injured tadi . tapi tahniah alyah sebab kau dapat nyanyi lagu AKU . 

VOKAL TERBAIK : hafiz . awan nano
yang tersirat , aku sempat ajar hafis vokal sampai dapat jadik mantap macam aku . bila aku ajar dia tu tak penting pon . aku ajar dia masa rehearsal petang tu . masa dia practise sapu tangga . 

TEMPAT KETIGA : faizal tahir . karma
yang tersirat . tu lagu aku . aku yang cipta . oleh sebab aku injured . faizal yang naik . and aku ada bayar orang suruh gantikan aku . buatbuat macam dia composer and penulis lirik . 

TEMPAT KEDUA : shila , jaclyn , ning baizura . beribu sesalan 
yang tersirat . tu lagu aku lagi . aku taknak ambik trofi tu sebab diorang ada cakap kat aku yang diorang punya impian lagi satu nak ambik trofi AJL atas stage . aku taknak hancurkan impian diorang .

TEMPAT PERTAMA *bunyi drum* : HAFIZ , AWAN NANO !
yang tersirat . dia terpaksa ganti aku last minute . tu pon aku bayar . aku taknaik ambik trofi sebab masa aku jalan nak ambik tu aku tengok dia dah ambik trofi tu . aku lupa aku dahbayar suruh dia ambik trofi tu . 

untuk membuktikan aku upah dia last minute 
baju dia tu baju dia pakai masa cuci tangga
dua orang tu jugak aku turut upah untuk gantikan tempat aku .

occay . dah la . tu sedikit sebanyak tentang AJL 26 kay ? nasib baik la kau baca blog aku .
kalau tak memang kau taktau apa yang tersirat kan ? tapi ingat tau . jangan bsingbising . 
untuk kite kite je *trademark majalah bintang kecil*
tu je la occay ? aku nak chow dah . apa apa hal , contact PA aku . takda nom ? yellowpages kan ada
occay sayang sayang . peminat peminat serta sahabat handai . gudnait . 
muah kiri muah kanan . toodles !
last last . tahniah kepada pemenang pemenang AJL 26 ! you're great !

P/S : please don't take everything that written here seriously . okay okay ? tahniah hafiz for awan nano . jozan mesti bangga :)

coolblog .pizzahot 

No comments :

Counting

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

katakan lahh :) anda bebas bersuara !