BabyBooo :)

Play with It. I'm busy :3



Tuesday 6 January 2015

Happy New Year!

Hello assalamualaikum dan selamat pagi petang siang dan malam tak kiralah pukul berapa mengkome semua ni bukak entry ni. Ada lagi ke orang suka bukak blog ni? Emm. A little bit awkward since dah lama sangat tak update blog. Kadang kadang ada je bukak blog lepaihtu taip taip lepastu aku biar je mereput dekat draft tu. Haha. 

Mengikut kalendar waktu Malaysia harini dah hari keenam tahun baru 2015. Page 6 of 365 gitewww. Eh betul ke setahun ada 365? Haha matila nak. Akak lupa setahun ada berapa hari. I don't think it is too late to wish Happy New Year berserta dengan wish wish yang cliche contohnya may 2015 be nice. May 2015 is better than 2014 and blablabla. Whatever it is, mestila semua orang nak jadi lebih baik dari semalan. Nak jadi lebih baik dari tahun tahun sebelumnya. 

Macam orang lain juga, aku nak la throwback a few things that happen in 2014. Jujur cakap, banyak sangat belajar. Aku boleh assume that 2014 tu macam tahun yang paling banyak ombak ranjau dan duri. Namun begitu, tahun 2014 juga memberi saya banyak kenangan manis yang tidak dapat saya lupakan sepanjang hidup saya. oiceh macam karangan bahasa melayu. 

Banyak bebeno aku hadap 2014 ni. Tula zaman kejatuhan, tahun yang aku boleh cakap aku banyak dekat bawah. Sooo many bad things happened but then all I can say it really gave me a lesson. Banyak benda belajar contohnya boleh tahu siapa kawan sebenar bila kita betul betul kat bawah. Ada setengah 'kawan' bila dia dah tengok kita kat bawah, dia sedarkan kita yang kita kat bawah. Tapi ada setengah 'kawan' yang bila dia tengok kita kat bawah, dia tarik kita untuk naik ke tempat yang lebih tinggi. Bila dah jatuh, baru kau boleh tengok muka muka mana yang tak putus putus tolong kau bangun balik. 

In 2014 I also learned how to let go. By accepting someone else and giving chance to myself to be happy again. Perhaps that was the best part kot? Haha. And I start to learn that, we have to let go what we think the best for us to get someone better. Move on is not easy. I still remember last year mungkin tahun yang paling banyak aku ni meroyan. Banyak sangat. Tapi setelah ada orang baru ni, he really help me to move on. Hopefully I help him to move on too. Kahkah. 

eh banyak la nak sembang 2014 ni. Kang kalau aku cerita jugak kang, masuk draft jugak pegi dia. HAHAHA tapi tapi tapi I am so thankful for what I had and for what I've been through. Maturity based on our experience. Makin banyak kau hadap dalam hidup kau, kau boleh jadi matang. Tapi sekarang aku taktahu aku dah betul betul matang ke belum. Harapnya sudah. Tapi rasanya macam belum. Hm akak keliru.
Untuk 2015 aku sebenarnya jenis manusia yang tak ada azam pasal aku sedar aku ni jenis manusia yang hangat hangat tahi ayam. Kalau ada azam pun aku ada azam untuk awal tahun lepastu hujung tahun azam tu hilang entah kemana dan tak tercapai pun. Haha so its better to just follow the flow and do the best in everything so that kau akan berpuas hati dengan setiap result yang kau dapat giteww. 

Dah la. Dah malas dah nak taip. Banyak kerja sebenarnya. Tapi tengah cari mood nak buat kerja jadi update la blog kejap hiks. Tapi sebelum tu maafkan salah silap akak kalau akak ada buat salah dekat mengkome semua. What past is past. Let just left it behind. Buang yang keruh ambik yang jernih ye? Maka selamat malam. ampunkan kehambaran akak update blog sekarang. Otak dah tepu takdak idea. hahaha i lap chu olls. 

Last words, 2015 is your year. Lets make it a better year :* 

No comments :

Counting

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

katakan lahh :) anda bebas bersuara !