BabyBooo :)

Play with It. I'm busy :3



Saturday 23 February 2013

The Salmah Salmah.

Tumblr_mhrtba9pnl1qd8q7fo1_1280_large
Hello. Mengantuk mengantuk pun masih nak update blog. Emph. Takpa. ku gagahi jua. Har har har. So hi Assalamualaikum. Takda apa pun singgah sini ni haa. Dah blog aku, saja lah datang nak jenguk jenguk kawasan kejap. Ha tu ah cerita dia. Datang sini pun bukan apa pun. Alang alang dah singgah dalam blog yang hot gila nih, ada lah jugak terdetik di hati kecil ni nak bercerita lah sikit sikit. Alah. Orang kata nak berkongsi pengalaman. Haaa. Amboi ayat aku. Bajet bajet macam blog ptptn je ayat ni. Haha. Orang nak dapat ptptn lah katakan. Wooo. Memang gila ah kalau takmintak ptptn. Pendek kata bankrup mak ayah aku nak ikutkan anak perempuan dia yang boros ni. Tapi takpa. Wa anak Dato' Sri Datin Sri. Ah sudah. Jangan nak berangan sangat Jo. Kau tu cucu datuk je. Tu pun takrapat sangat. Gebang.

So right now, aku nak cerita pasal si kuntum. HAHAHA! Siapa nak dengar cerita pasal si kuntum? K. Dia pakai selipar dekat siku dan dia comel. Terbang ke sana ke mari menggunakan gaya eksyen kamen. Haha. Lawak betul kuntum tu. Haha. Dah. Aku nak cerita pasal hang out tadi ah. Where me, Tasha, Azmil, Shafiq, Egy and Amir berjimba jimba di kawasan Ipoh ni haa. Kitorang ni dah macam duta Visit Ipoh dah. Ha. Susah kalau berkawan dengan artist hot macam diorang ni. Eh tak. Diorang yang susah ada kawan artist macam aku ni. Pergi mana mana pun orang kejar. Tadi ramai jugak orang pergi tempat yang sama dengan tempat aku pergi. Yang aku pelik sekarang ni, macam mana diorang boleh tahu aku nak pergi sana? Siapa bagitahu ni? Cepat mengaku! Haa cakap ah cakap! Cakap cakap cakap! Yang mana nak cakap tadi cakap cakap! Eleh eleh eleh! Haa eleh lagi eleh! Hahahahaha! Badak oren pendek betul. 

Senanya nak keluar hari ni takda ah kitorang plan sebelum datang belajar kat sini lagi. Kitorang baru je plan tengah hari tadi masa makan sesama. Seriously. Senanya Egy yang keluar kan usul nak pi main bowling. Then kitorang buat deal, siapa menang belanja karaoke. Hm. So tadi janji nak keluar pukul tiga setengah. Tapi biasa ah janji orang melayu. Macam mana. Kalau yang punctual pun orang orang berjaya macam aku je. Tahu hargai masa.................................(Tertidur)..............................Selamat pagi. Baru bangun dan nak sambung. Haha. So, last last kitorang keluar pukul empat setengah. Aku dengan tashaa dah turun awal dah. Nak tunggu Dato' Sri Dato' Sri tu semua. Lama sangat. Dato' lah katakan. Orang kena tunggu dia. Pelik nau kalau perempuan tunggu lelaki. Selalu lelaki tunggu perempuan. Diorang pulak yang make up lebih lebih. 

Dan berbekalkan 16 hinggit tambang teksi, kami menuju ke Ipoh Parade untuk jelajah abpbh. Sesi bertemu peminat kejap. Kononnya nak main bowling, masuk tempat bowling tu, phui ramai gila orang. Fully booked bhaii. Hm. Peminat dah tahu awal awal kitorang nak main bowling, tu yang diorang serbu awal awal tu. Nak bermain dengan kitorang agaknya tapi tanpa mereka sedari mereka tak tinggalkan satu lane pun untuk kitorang. Sedih -..- Fikir fikir fikir nak pergi mana, kitorang pun pergi Hot And Roll. HAHAH. Takcakap pun takpa ._. Pastu bincang bincang, we decided to go to Greentown Mall memandangkan tempat tu dekat je dari Ipoh Parade. Dekat sangat. So malas bazirkan duit, kami memilih untuk berjalan kaki yea. This is the way how to have a healthy lifestyle. Nampak? Orang belajar english memang cemni *flipHairs*

Then then then, berjalan ah ke greentown mall yang konon dekat tu. Konon konon. Penat jugak berjalan bhaiii. Penat gila. Lenguh kaki aku. Tapi sebab dah gian gila nak main bowling, sanggup sanggup sanggup. Berjalan lah. Lintas jalan berkali kali. Buat buat jakun di sepanjang perjalanan. Orang baru nak kenal Ipoh cemni ah. Haha. Sampai dekat sana cari cari tempat bowling. Tersembunyi bhai. Jumpa toilet dulu baru jumpa tempat bowling. Kiranya tempat tu macam tempat untuk artist artist je. Oh lupa nak cakap sepanjang perjalanan tu banyak benda menarik yang kami jumpa. Contohnya madam agnes, puan zaza dan juga kami berkesempatan untuk menjadi Salmah. Kejap ye saya upload gambar. 

This is SaileMah. 

This is TashMah. 

This is Azmah. 

This is Shamah.

This is Egmah.

Kami ni top5 bagi kategori SALMAH PALING POPULAR ANUGERAH BINTANG POPULAR BERITA HARIAN 2013. Sekian. HAHA

Aku taktahu lah kenapa ada dinding yang bertulis hi saya salmah macam ni. Apa motif dia? Haha. Pelik betul Ipoh New York skin solution ni. Haha. Then main bowling fuh. Gila best jerit jerit. Haha. Semorang sempat strike. Haha. Kalau Shafiq Azmil tu em em em. Pastu anak buah mereka, Amir tuh, kononnya main first time, first game dia paling sikit, second game dia paling banyak. HAHAHA. Kwaja betul. While me Tasha and Egy consistent je. Macam ni lah orang nak. HAHA. Konon konon konon. Then yang kalah ni kena belanja karaoke pada mulanya. Pergi tempat karaoke sebelah bowling tu 1.20 satu lagu. Tak kena tu bhai. Kami nyanyi berpuluh puluh lagu. Taksempat habis dah tukar. So macam tak kena ah kalau nyanyi dekat situ kan. Membazir ah jadi, so kitorang ambik keputusan nak balik ke Ipoh Parade cari karaoke kat sana en en en. Em Shafiq Tasha Egy dengan Amir jalan kaki. Aku dengan Azmil naik kereta. Hehe. 

Okay sorry. Salah kereta. Hm

Har har har. Kan dah cakap aku dengan Azmil pergi Ipoh Parade dengan kereta. HAHA

Mohon jangan percaya. Then kitorang lepak ah dekat dataran area situ, banyak nau tempat makan. Keliru artist artist ni taktahu nak makan kat mana. Em em. Lalu depan orang tu, orang tu panggil suruh duduk. Lalu depan kedai orang ni, orang ni suruh duduk . So kitorang main duduk je. Makan makan, nampak ah tempat karok area situ. Masuk masuk perghh! 22 hinggit satu kepala. Tiga jam. Kitorang ada sejam je nak karaoke. Memang membazir woi. Haha. Then sambung berjalan ke Ipoh Parade, pergi tempat karaoke, ikut kepala jugak. Takboleh blah. RM 14 Dollar satu kepala. Kitorang fikir rugi sebab bila dah masuk dalam tu, nyanyi semua mesti berebut rebut ah. Memang rugi ah cik kak. Last last pergi main dekat game station. Mula mula aku taktahu nak main apa tau. Tibatiba nampak yang game joget joget tu, terus beli token. Hahaha. Berjoget ah dengan Azmil. Sakit bhai kaki melompat lompat. Seronok ah seronok. Tibatiba lepas bosan tu, aku dengan Egy terpandang game yang misteri. Har har har. Bertutup. Tengok ada skrin besar dalam tu, ada speaker. Dan diluar benda tu ada tulis ia bergerak. HAHAHA! Tapi mahal. Satu kepala empat token. Nak kena main dua kepala. So demi nak mencuba, aku suruh egy beli token lapan. Fuh fuh fuh ! Sedap bhai sedap! MENJERIT MACAM ORANG GILA. Kau kau punya menjerit. TAKTIPU LANGSUNG. WHOaaaaa! Haha. Azmil tolong aku dengan Egy. Dia kendalikan kapal. Haha. Aku dengan egy tembak. Fufuh. Real doh. Rasa real gila. Egy yang lelaki tu pun boleh menjerit. HAHA. 

Pukul sembilan gerak balik dah. Haha. Tapi jujur aku cakap takdapat karaoke pun takpa lah. Menjerit dalam game station tu pun kira nikmat ah. Sedap bhai main game. Fufuh. Then kitorang pun balik lah. Membawa pulang kenangan. Yang disematkan dalam beberapa gambar. Bak kata Yuna, setiap gambar ada cerita, bak kata DJ Dave, menjelang hari raya, berakhir nya puasa. HAHAHA. Dah. Best gila keluar semalam. That is the way architecture student hilangkan stress assignment yang berlambak. Thankyou Tasha, Shafiq, Azmil, Egy and Amir for the day. Alhamdullillah. Hope all of this will stay. MUAH :* The end. Enjoy gambar dulu lah. Hihi. 

Akak dekat belakang nak tumpang masuk gambar. Nak masuk blog artist katanya. Hehe. 

Ni haa. Lima kawan yang buat aku gelak gila gila semalam :)

Dua artis wanita yang sanggup turun padang demi peminat. Haha 

Sepanjang perjalanan ada ceritanya. Chewah. 

Nampak social tak? Haha. Padahal lepak dekat tangga je. Ada meja best woo. HAHA. 

Mat mat rempit mohon sedar. Jangan lah merempit di jalan raya. Gunakan tempat yang disediakan seperti abang ini. HAHAHA. 

Gambar ni dah comel. Kalau aku ada. Em. Taknampak dah comel diorang. Nampak aku je yang comel. kbye :*

Tachaa comel ngat ngat ngat -..-

Bila si Emo dan Kanak kanak bermain guitar. 

Nampak tak aku di sabotaj? Nampak? HAHA. 

The five of Dee Ess Bee One Eyy. 

Good friend don't let friends do stupid thing.... ALONE :) 

Thats all from me. May Allah bless us. And i really hope this friendship will never end. Pray for us. Thankyou. And please, don't forget to vote zizan razak for abpbh:) MUAH MUAH :* 

No comments :

Counting

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

katakan lahh :) anda bebas bersuara !