BabyBooo :)

Play with It. I'm busy :3



Wednesday 20 February 2013

Cik Puan.

Tumblr_mie8yurzxq1rfe8pmo1_500_large
HAHAHA! Nampak bengang sangat gambar diatas ni. So hi korang. Assalamualaikum. Wa islam jadi wa kena bagi salam. FUh. Dengan memakai baju polibriged aku update blog. Haaa. Nampak sangat takmandi lagi. Tapi takpa. Biar bau badan busuk jangan hati busuk. Itu dia falsafah dah keluar. Malas nak mandi lagi. Takda mood orang kata. Haa. Penat penat lepak lepak depan blog dulu. Kononnya meluahkan perasaan. Aum. Cuwit tak kite? Hiks. 

Dah! Harini memang best je doh polibriged. Best sangat sangat sangat! Dan kau kena tahu yang aku sedang menipu. Haha. Sekarang baru nak jujur. Kau tahu tak menyakitkan hati sangat polibriged hari ni. Sangat menyakitkan hati. Fufuh. Wa tahan sabar. Tapi no matter what, aku nak cakap budak kelas aku the best. Masih the best dalam presentation. Walaupun presentation aku agak hambar. Bercakap je depan tu. Krik krik gila tadi. Ah kesah. Janji dah lepas. I've tried my best omputih kate. Haaa. 

Ok. Sekarang nak cerita pasal ke bangang an polibriged tu. Polibriged subject yang best tapi bergantung pada tenaga pengajar tu. Kalau tenaga pengajar tu seperti tenaga elektrik, baik kau belajar dengan tiang tiang elektrik je -..-  So sekarang ni nak dijadikkan cerita lah kan. Punya lah syok kitorang study semalam nak buat presentation untuk pertolongan cemas ni haa. Nak buat the best. Siap plan sketsa semua kan. Dengan power point semua kan. Hm. Atlast hari ni menyakitkan hati betul tau tak. Lecturer kami masuk dah nak emo emo. Nak cepat cepat. Takreti sabar ke hape -..- 

Pastu budak yang buat power point kena buat presentation tu dulu. Cik puan tu ada ah pesan en, masa kawan kawan tengah buat presentation jangan buat benda lain. K ah. Yang tu faham ah kan. Pastu masa classmates aku buat presentation dengan group masing masing ada je dia takpuas hati. Bengang pulak aku. Hm. K contoh. Bukan contoh, betul betul. Masa budak budak yang guna power point present, dia tibatiba nak emo. Dia cakap jangan baca apa yang kat depan. K boleh diterima. Dia cakap lagi, kalau tulisan banyak sangat tu nama dia report, bukan presentation. Aku dah dapat rasa dia mula takpuas hati takdapat membahan orang -,- masalah betul. Haa. Budak budak power point ramai yang kena sound konon nya diorang baca, masa lama sangat, kena explain masa play kan video. Blablabla. K. Aku telan je prangai cik puan tu. Aku peghati je. Kecik besar kecik besar aku pandang dia. Haa. 

Then budak budak yang buat presentation tak guna power point pulak keluar en. Ada group yang buat sketsa, ada yang tunjuk demonstrasi kat depan. Ada yang cakap biasa biasa je macam group aku. Haaa. K sekarang. Kalau aku cakap sketsa, apa korang fikir? Dah sah sah ah benda tu fun semua en. Dia jugak cakap dua minggu lepas nak presentation yang kreatif. Nak berlakon lah hape lah. Derr, kalau berlakon, nak buat cerita yang serious gila, pastu muka masam, jalan cerita taktahu apa, tu bukan kreatif nama dia -.- So budak budak kelas aku, semuanya memang bongok bongok en. Kehidupan biasa ni dah memang semua orang jenis kaki buat lawak. So sketsa tu, fun ah doh. Ada ah lawak lawak. Pastu ada group ni, group Boloq, Amir dengan NANA buat sketsa yang macam banyak babak en. Dia boleh pulak tanya berapa babak lagi. Banyak babak semua -.- Dah nama orang tu present pasal patah. Patah banyak jenis. Tahu lah orang yang present tu. Derr. Dia bajet nak bahan group patah tu. Dia tanya, "bukan ke patah tu dia pengsan". Aku pun menjawab , patah tu takda pengsan. Orang tu sedar. Takdanya nak pengsan. Ada yang pengsan tapi taksemestinya orang patah tu pengsan. Bukan nak bajet bijak ke ape, tapi sebelum dia nak menyatakan fakta macam tu, better aku betulkan. Hm. 

Pastu macam group Syafiq Azhan dengan Acai, diorang explain biasa an. Tapi diorang ada tunjuk demonstrasi cara nak rawat semua kan. Diorang bergurau. Buat buat lawak. Bergurau diorang takda ah lari sangat en tajuk tu, tapi Cik Puan tu nak emo pulak. Awak serious sikit boleh? Semua nak serious -..- Hm. Lawak tu takda ah disengajakan tapi kitorang tergelak. Nak buat acano -..- Hm. Lawak tu ah yang buat kitorang tak mengantuk dalam kelas dia. HARAP MAKLUM. Then group yang buat presentation dengan demonstrasi tu mostly kena marah sebab takserious. Pebenda ah ! Then group aku. Buat presentation je. Cakap cakap. Macam presentation ah kan. Nak tunjuk demonstrasi tu, nak tunjuk apa sangat. Ye. Aku tahu ah presentation kitorang macam boring sikit an. Sebab we just talking about fakta. But then dia jugak yang cakap nak serious semua an. Aku buat serious lah. Pastu tibatiba dia nak marah cakap jangan guna bahasa pasar. Bila pulak aku jerit cakap nak beli ikan nak beli ayam. Dia nak guna bahasa standard ah konon. Hm. K. Kena lagi. Pendek kata semua orang kena. SEMUA ! Fuh gila ah. Menyirap betul air sirap aku. AHAHA! 

Susah kalau ada pengkritik tegar dalam kelas. Ye aku faham dia lecturer. Dan tajuk yang kitorang belajar tu penting takboleh buat main. Tapi berdasarkan dia nak sketsa tu, logik ah kalau diorang berlawak. Berlawak pun macam aku cakap, taklari maksud. Tu pun nak emo. Nak serious. Agaknya dia nak kitorang buat sketsa yang mampu buat dia mengalirkan airmata agaknya. Kuat sangat tengok ombak rindu agaknya. Hm hm. Then kalau group yang powerpoint dia nak emo sebab dia cakap diorang baca. Pebenda entah. Semua tak kena. Kalau serious, dia tibatiba nak libatkan bahasa pasar -..- AKU TAKFAHAM. Yang paling bengang nya masa nak balik tadi Hanif ketua aku ada tanya bila pulak latihan kawad en, nak practise . Haa. Dia cakap ah kitorang semangat. Hanif cakap, memang ah sebab kitorang nak menang. Dia pun cakap, dari sem lepas lepas lagi kelas dia nak menang tapi tak menang menang. Macam mana nak menang kalau kau asyik nak patahkan semangat student kau ? Hah ?! Kitorang dengan sarjan askar tu boleh semangat semangat, siap pusing satu padang, kau datang tibatiba nak patahkan semangat. Elok sarjan tu tembak kau dengan senapang dia. Haa. Dah ah. Emo pulak aku. 

SO kau doakan pintu hati dia terbukak sikit. Biar dia tahu nak enjoy dalam dunia ni. Hidup takboleh serious sangat. Get some life. Fuh! Menyampah siak. Kbye! Sincerely, JO ! 

No comments :

Counting

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

katakan lahh :) anda bebas bersuara !