BabyBooo :)

Play with It. I'm busy :3



Sunday 13 January 2013

The Dream That Never Came TRUE.

Tumblr_mgiu6sqk501rr92qho1_400_large
Hi assalamualaikum. After such a long time didn't update my blog, aku datang dengan cerita yang agak menyentapkan. Maksud aku sangat sentap. SANGAT. Sampai sekarang rasa sentap tu. K. Mohon semua orang sediakan tisu beberapa kotak sebab cerita ni sangat sedih mengalahkan cerita 3Idiots mahupun cerita Sembilu Kasih dan cerita Hantu Kak Limah Tak Jumpa Jalan Pulang Ke Rumah Oleh Kerana Sesat Kerana GPS Buat Perangai. Haaa. Panjang gila tajuk filem. HAHA. K Jangan gelak siew. Mood sedih. Camera ready, three two one action!

*BunyiViolinLaguSedih* Ceritanya bermula pada pukul 12.30 tengah hari. Aku tunggu kak needa datang ambik aku. Well. Aku stay IPOH dan memandangkan minggu ni Maharaja Lawak Mega tu dekat Ipoh aku rasa memang aku wajib pergi lah. Well. Takda apa jadi pun kalau aku pergi tapi aku nak pergi lah. First sebab aku memang tak pernah pergi MaharajaLawak tu. Takpernah sampai pun. Second sebab aku nak jumpa ZTF, nak jumpa ibu, along, yang aku tak pernah jumpa tu. And the main reason is, aku nak jumpa abang. Nak sangat. Berapa lama tunggu? Sangat lama. SO dengan bantuan kak needa tu dapat ah jugak join. Thanks a lot kak needa. THANKYOU VERY MUCH :*

Pukul 12 lebih lepas kelas memang aku rushing gilagila. Pagi tu kelas graphic then lecturer aku suruh design something ah. Aku cepat cepat siapkan sebab nak balik awal. Dah janji dengan kak needa pukul 12.30 tu dia datang ambik. Lukis cepat cepat. Then hantar kan. Pastu cepat cepat balik KAMSIS (Asrama) . Simpan baju. Then turun balik. Tunggu kak needa then dia sampai. Dia cakap nak pergi ambik Kak Ida dengan Kak Ayu dekat hotel tau. Diorang singaporeans and aku taktahu pun diorang datang. And jujur masa tu, aku rasa macam, ah segan ah dengan diorang. Jumpa pun takpernah. Bajet bajet malu ah mulamula. Kononnya nak tutup ah perangai gila ni. Kononnya. HAHAHA. Then sampai dekat hotel tu, diorang masuk atas kereta. Yelah. Sebab kitorang kan dengan kereta. Takkan tibatiba diorang kena kayuh basikal. Kak Needa pon bagitahu ah diorang yang saya ni SIEWLENG. Ke belakang sikit. Then diorang macam ooooo ni lah siewleng. Famous amos jugak aku. HAHAHAHA! K gurau. Haha. Kak Ida dgn Kak Ayu cakap dia kenal "Siewleng" sebab selalu tweet dgn Kak Lya. Haha. Kalau tak memang tidak diorang nak kenal. Haha. Seriously first first tu rasa janggal. Segan. AH. Takkan korang taktahu aku ni memang pemalu gilagila tahap penyapu yang sedang bermain kompang di majlis perkahwinan. Yelah wei Tak pernah jumpa. Gila kau tibatiba nak buat perangai speaker pecah aku nih. Bajet bajet ayu ah sikit. Hhahaha. 

Pastu kitorang pi makan. And me kena bahan. Because of kak needa bagitahu kak ayu dengan kak ida pasal aku sangat berbahaya bila dekat dengan pisau. Haha. Malu ah wei. Malu. Makan makan tu then kitorang pi menjengah stadium tu. Memandangkan kak ida dengan kak ayu nak pergi booth ibu nak beli something. Kitorang pun pi ah booth ibu. Ada lah ibu. OMG ! Ibu babyboy weh ibu babyboy ! Maka, satu hajat dah kesampaian. Nawaitu nak jumpa ibu tu dah tercapai. Cakap cakap kejap. Then ambik gambar. Nampak pulak kelibat along. Ambik gambar dengan along pulak. Hahaha. Kiranya dah dapat jumpa along babyboy, ibu babyboy. Tapi masalahnya sekarang aku takjumpa babyboy lagi. Kau kena paham tu. Lepas cakap cakap semua tu, kitorang balik hotel. And masa tu dah okay ah dengan Kak Ida dengan Kak Ayu. Siap boleh ambik gambar sesama lagi. Diorang friendly kay. Sangat friendly! Hidup SINGAPORE. Haha. Masuk bilik. And siap siap siap, we are ready for JOZAN. And masa tu jugak kak yan sampai tau. OMG! First time jumpa kak yan. And me peluk peluk her. Hiks hiks. Macam biasa ah bajet bajet segan ah mula mula. Tak. Aku tipu. Haha. Aku dah bising senanya dengan kak yan. Hahaha. Aku tahu telinga kak needa kak ain dengan kak yan sangat sakit dengar aku membebel non stop. Dah tu nak buat macam mana. Mulut ni takda handbreak. Haha. 

Pastu malam tu dari hotel kitorang gerak pi MLM. Jalan jalan jalan. Hotel tu dekat je dengan stadium tu. Meet ibu again. Kak needa pas pas tiket. Tiket kami warna pink. Tapi kami datang nak sokong JOZAN! *Tibatiba* And masa tu jumpa Kak Nurul. Dengan kawan dia, Kak An! Haha. First time jugak jumpa diorang k. First time. Haha. Pastu nampak budak Izzati dengan mak dia. Then dapat tiket, kami pun masuk ah dalam dewan tu. Tapi kak needa, kak ida and kak ayu tak masuk sekali. Seat diorang sekali dengan ibu along and crew crew m7. Kami masuk dulu. And kami dapat sabun DAIA! Hidup DAIA !!! Haha. Kami duduk dan kami sangat bersedia. Tunggu punya tunggu, keluar ah juri juri tu semua, LISA SURIHANI, NAJIB ALI, WULAN pastu AWIE! Punyalah sejuk dalam tu. Gila ah. Nak tahu sejuk nya macam mana? Kau masuk dalam peti, pasang tv. Duduk dalam tu tiga jam. Haha. Best doh jerit jerit. Pastu start ah. Tengok ah. Sangat seronok dalam dewan tu. Boleh jerit jerit , lompat lompat sambil pegang banner. Haha. Dekat sebelah kite ada abang kacak. Muka dia sejuk mata memandang. Macam Hafiz Hamidun muka dia. Rindu ah dia. k. Mohon babyboy jangan jealous. Haha. Ada ah orang orang dekat belakang kitorang kan. Diorang cakap diorang datang untuk SAYWHO, tapi diorang macam eksaited je duduk belakang supporters JOZAN. Diorang cakap diorang minat JOZAN. Hahaha. And mereka bersorak bersama kami. Yeayy! Haha. 

K sorak sorak sampai habis program. Keluar, then pi makan dengan ibu along and crew crew tu. Ibu said abang ada meeting dengan bos astro. Kitorang pun gerak pi makan dulu. Ingat abang datang ah. Hermm. Tapi tak. Ibu cakap abang makan dengan Fasha Sandha dengan Jejai memandangkan diorang bestfriend. And aku memang dah sentap gilagilagilagilagila masa tu. OMG! Kenapaa lah aku takdapat dapat jumpa abang? Why oh why?! K. Takda rezeki. Then kami balik ke hotel. Sedih siaaaa. Buat bising dalam kereta semua, pastu kena berpisah. OMG :( Me want to cry masa tu. Dengan sentap takjumpa abang belum habis, then i have to say goodbye to Kak Nurul dengan Kak An. Pastu ibu pun nak balik hotel dah. Salam salam semua. Bye semorang. Masuk bilik tidur. And pagi ni tanpa sempat jumpa Kak Ida dengan Kak Ayu, kite kena balik dah. And right now, aku dekat rumah kawan. Rumah nani, naimah. Tu yang boleh update blog tu. Haha. Kalau tak bulan dua lah aku update pasal semifinal maharaja lawak. MUAHAHA! Majlis diteruskan dengan tayangan gambar gambar sepanjang aktiviti *SuaraPengerusiMajlis*

Benda alah ni ah aku lukis dengan bersungguhnya sebab nak balik awal.

Aumm. Mother in law. HAHAHA! K gurau. This is ibu. Aku rasa kalau aku takcakap dia peramah semorang dah tahu dia peramah. Sangat peramah. Omg. Ibu babyboy! Haha

Along! Nampak tak muka dia iras siapa?! Nampak?! Haha. 

I've got this. The ticket. Muehehe. First time pegang ticket ni. 

I'm in. Haha. Meriah okay stage dia. Ni memang ah gelap. Kalau dah bukak lampu, OMG sangat. Jakunnya aku. Haha

At the left side is Kak Ayu and at the right side is Kak Ida. Glad to meet them. Seriously. Mereka peramah sangat :) Will miss them. I will. Demi Mu Ku Rela. 

Ini Kak Yan saya. Haha. Kak Yan sangat pening berada di sebelah saya masa dalam kereta kerana saya bising. Ampun Kak Yan. Haha

Kak Needa. Thanks to her sebab bawak siewleng ni ke Maharajalawak Mega. Takdapat jumpa abang pun takpalah. Janji dapat jerit untuk dia. 
Zizan'sTwitterFamily. K lelaki sebelah saya tu dia duduk sebelah saya. Sejuk mata memandang lah muka dia. Haha. Muka dia macam Hafiz Hamidun. Oh come on! Saya tak curang lah babyboy!

And you babyboy. Takyah buat muka sedih. I merajuk dengan you. How could you pilih Fasha dan Jejai. You abaikan i. Em em. Sentap you sentap. K. SIla pujuk i. Sila. I dekat Ipoh. Kite dekat. Haha. Tapi takpa. I masih support you. I sayang you. cewah. Haha
Dan walaupun saya agak sentap tak jumpa abang. Maksud aku amat sentap. Aku macam bersyukur gila lah weh. Atleast dapat merasa duduk dalam dewan MaharajaLawak tu kan. Seat pulak bahagian utama giteww. Not bad ah. Boleh pulak pegang banner JOZAN. Pastu main sorak sorak. Haha. Jerit zizan zizan zizan sampai habis suara. Tapi takpa. Katanya Kak Ayu, demi mu ku rela. And alhamdullillah dapat jugak lah kan aku jumpa ibu dengan along. Orang penting dalam hidup babyboy gua. Haaa. Nampak tu? Haha. Pastu dapat pulak jumpa kak needa, kak ain, kak yan, kak nurul, kak an, izzati. Haaaa. TU dia. And not forget, dapat kenal Kak Ida dengan Kak Ayu yang before this aku tak pernah tegur pun diorang. Walaupun dekat twitter tu. And i had so much fun with them. Alhamdullillah. Aku rasa kita kena bersyukur dengan apa yang kita ada, bukan menangisi apa yang kita takda. Jauh je bunyi nya.Haha. Kesah?! And aku harap gilagila dapat jumpa abang one fine day. Sekarang ni aku boleh cakap, impian tu akan tetap jadi impian rasanya. Lantak ah. 

So goodluck lah JOZAN ke final. CONGRATULATIONS! ALL THE BEST BABYBOY! YOU CAN DO IT! Nanti final kite takdapat jerit untuk abang. Takdapat tengok. Life seorang budak asrama memang cemni. Takpa, saya akan bertahan sampai saya jadi seorang architect. Amin. Then i'll find you. I will make sure i'll found you :) Thanks to everyone. Terimakasih semua. Hihi. So saya nak chow dulu sebab saya mengantuk. Terimakasih baca. Assalamualaikum :) 

Tumblr_mgikzfc0n11qfwj8wo1_500_large

No comments :

Counting

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

katakan lahh :) anda bebas bersuara !