BabyBooo :)

Play with It. I'm busy :3



Saturday 7 July 2012

Perkhemahan Perdana PBSMM Part One



Ehemm ~ Ketepi ketepi ~ Bagi laluan bagi laluan . Mengumumkan artis hot meletop datang mengupdate blog . Okay . Jealous ? Tak kesah :) Eh haii Assalamualaikum Cinta Waalaikumussalam Rindu . Okay tutup mulut semua . Aku tau semua orang kat sini nak bagitau aku yang kaw memang rindu aku sesangat kan ? Rindu tahap cipan cipan menari di kayangan kan ? Okay okay . Kite tawu lahh ! Seminggu kot aku tak menari nari melompat lompat dekat blog nih . Dah sah sah readers rindu nak baca latest entry kite ken ken ken ? Okay baiklah kite tawu lagi . Tapi aku dapat tau yang satu dunia cari aku kemana aku menghilang selama seminggu kan ? Memang bising kot orang cari aku . Yea yea yea . Aku tahu lagi . Ekchelli , aku tak pegi mana mana pon la woi . Aku pegi camping . Hewhew . Aku ni kan muka camping . Seminggu aku pegi camping . Khamis baru balik . So takyah risau lah . Walau bagaimana pon aku sangat berterimakasih kepada penduduk seluruh dunia yang sangat sangat prihatin cari aku . Okay bye ! Aku fail bab bab buat pendahuluan ni . See , jadi panjang gila . Point nya , hari ni aku nak update pasal camping lah . Ye lah , sebab aku pegi camping , takkan nak update pasal raya pulak -..- So lets proceed :) 

So , i just went back from perkhemahan perdana pbsmm peringkat negeri . Tempat dan tarikh , sila rujuk gambar diatas . harap maklum . Pendek kata camp tu sangat lah seronok dimana for the first time aku jadi facy orang orang dewasa . Nampak tak sdikit show off disitu . Yea yea yea , saye memang suka show off . Okay proceed . Before pegi camp tu kak ema mesej cakap facy kena pegi awal . Camp tu start 25th , tapi facy kena lapor diri on 24th , pukul 5 petang rasanya . Aku mati mati ingat semua facy lapor diri petang tu lah kan . Memandangkan kena dapat arahan kena lapor diri petang 24th tu , aku pegi je lah kan . Ingin dinyatakan disini , aku mengalami masalah transport pada awal nya , almaklum lah ayah kite busy mengalahkan tan sri . Haaa , nampak ? Nasib baik lah ada cik jasmine yang sudi hantar . Thankyou Min :* Lepas tu aku sampai tu , oh damn ! Aku kut facy first yang sampai *batuk batuk* Yang dah ada kat sana abang abang logistik , abe peja , abe wae , abe nae , pastu abe rudi abe waa abe bob and a few abe yang aku tak kenal lah . Hihi . Maafkan saya . Aku pon macam segan lah nak keluar dari kereta kan . Memandangkan aku gadis yang sangat lah comel , disana hanyalah ada abe abe . Aku kan pemalu . Hari tu kan keluar paper aku ni seorang yang pemalu . Kalau dah nama artis , semua benda orang heboh heboh kan . Taksuka lah :p 

So , sampai ja kat sana terus text afiq yus , then diorang cakap dah nak sampai dah . Aku pon macam lega lah sikit . Aku cakap dekat jasmine , teman aku sampai diorang sampai , tunggu kejap , yus afiq solihin akif dengan kak ayu sampai . hihi . Lega diorang sampai aku pon keluar bersama beg , lalu ku menerjah mereka :) Jeng jeng jeng ! Yang kenal masa tu afiq yus denga solihin je kot . Akif tu kawan afiq , tak kenal , kak ayu tu tak kenal sangat , tapi penah nampak lah dia camping before this . So , aku cakap cakap dengan afiq yus solihin je lah kan . Tengok tengok tapak kem tu , pergh ! Lalang woi lalang . Last time aku pegi camp tu masa Sukbel tahun lepas . Setahun lah tak sampai kat sana . Sampai tu tak nampak macam tempat kem pon . Lalang banyak , tapi tu pun abe abe Logistik cakap diorang dah seminggu dah kemaskan tempat tu . Nampak sangat before diorang kemas tu , lagi bersepah kan ? Memang terkejut lah . Pastu hari tu kami stay beberapa orang sahaja disana . Hewhew . Sewonok tangat tangat . HIhik . Dasar joe gedik -..- Pastu pastu malam tu tidur dengan nyenyak nya . Tapi before tido , aku study . Engkau adooo ? Bersungguh punya study . 


amekaw ! Benda kat atas ni lah yang aku study . Haaa . Susah woi buat benda ni . Nasib baik ada solyhin . Ya Allah . Kau tau tak , kalau kau kasi benda ni dekat Solyhin , kurang 5 minit , dia dah boleh siap kan dah benda ni . Kau kasi dekat aku , umur 50 tahun belum tentu aku siap buat benda ni . Tapi aku pandai je sebenarnya . Tapi dulu lah . Sejak jadi artis , busy , tak sempat nak main dengan cube ni , jadi lupa step bagai . Plus , tak elok lah kan masa shooting duk main je benda ni kan . Nanti producer cakap aku takda disiplin . Jatuh lah maruah suami aku kan . Taklaku lah bohsia 2 tu . Acece . Aku promote ni . Untung lah kau zizan dapat wife macam aku *kenyitmata* Pastu solyhin pon ajar lah malam tu . Ajar ajar ajar sampai aku muntah . Hihi . Takda lah . Sampai aku tertidur dengan sendiri nya main benda ni . Tapi takda lah tertidur sangat sebab sejuk gila woi ! Tapi tidur jugak lah . Pagi tu bangun dengan semangat nya nak sambut adik adik comel . Hihi . Baik betul aku ni . Sapa yang untung ? Zizan jugak . Takda orang lain . Hihi . Nasib lah . 

Second day kat sana . Sambut budak budak . Comel je kite jadi facy . jadi facy ke penyambut tetamu woi ?! Okay . Ape ape je . Aku sukarelawan . Kalau orang suruh aku tebang pokok pon aku buat . Tapi aku tau kalau benda tu betul betul terjadi aku takkan tebang pon pokok tu . Aku bukan takut tapi tak sampai hati . CIntailah pokok kita . Haa . Penyayang jugak aku ni senanya . Tapi jangan bagitau zizan . Kang dia jealous pulak aku sayang pokok tu . Pastu sambut semua orang . Nampak ja bas zs , terus aku kejar bas tu . Betul ni . Sambut teacher aku . Peluk cium aku . Haa . Aku kan student yang mengenang budi . Dia cikgu pbsm pertama aku . Hihi . Pastu sambut budak zs . Bukan apa sebenarnya , sebab nak ambik baju je . Baju tak cukup woi . Kena mintak dengan budak zs . Nampak tak permainan aku ? So lepas ambik baju pegi lah khemah aku . Hihi . Pastu tolong kak ekin kemas field clinic tu kan , nampak budak pakai baju sekolah tercari cari seseorang . Danggg ! Buddy aku . Jijie dengan Alyaaa . Meloncat loncat aku ! Haha . Over excited . Cover line cover line . Artis tak boleh riak . Paparazi di mana mana . Susah jadi artis hot ni . Sila jealous . 

Sebelum tu , malam yang aku baru sampai kem tu jijie ada call cakap nak datang . Aku pon cakap lah dekat dia . Nanti buat lah suprise kan . Peluk lah aku dari belakang . Dia pon cakap okay okay . Tapi masa dia datang hari tu , tak sempat dia nak peluk dari belakang sebab aku nampak dia dulu . Tapi jujur , terperanjat aku . Taksangka buddy buddy tersayang datang . Oh dangg ! Me peluk peluk mereka , then mereka pon pegi lah tolong budak sekolah mereka bukak khemah bagai . And me . Tolong tunjuk arah budak budak baru sampai . I mean diorang kan taktau ppd diorang kena pasang khemah kat mana . Aku pon bawak lah . Tunjuk lah arah agar mereka tidak terpesong . Baik nya aku . Okay tau . Thankyou puji *peace* Pastu masa sibuk sibuk . Bajet sibuk je senanya , pastu nampak ada dua orang abang naik motor . Abe komie dengan aliff @ abe tong . Hihi . Ada ka patut baru sampai . Bagus nyeeeww ! Pastu , nampak lah little star . Haa . Engkau ado ? Adik aku lah . akiezack . Nampak dia tapi masa tu takda mood nak layan dia . Jahat nak mampos aku . Lantak lah . Pastu buat taktau . Sengih sengih sebab dia cute . Tengok sapa kakak dia lah kan . Okay abaikan budak tu . Pastu letih sikit . Pegi dekat khemah urusetia . Ambik tag dengan kad ahli dengan kak ema . Pastu tibatiba ada announcement suruh facy berkumpul . Ehemm . Haii saya facy . Pastu pastu pergi lah berkumpul tepi stage . Masa tu jumpa semua orang lah . Yang baru kenal nya kak tirah . Pastu masa tu Abe din lantik ketua facy which is kak tirah lah kan . Pastu masa tu discuss pasal skill station bagai . So many many kind of things la . And for skill station aku dapat balutan senanya . Aku yang nak lah . Sebab aku suka balut balut ni .

Pastu petang tu banyak kali kena panggil dengan kak tirah sebab banyak benda nak bincang . Macam mana nak bagi group . Petang tu semua kena berkumpul sebab ada taklimat from camp com . Dengar lah taklimat itu ini . Lepas taklimat tu , macam lapar gila . Pastu pegi beli burger . Nasir jual burger pulak . Dia jaga gerai kak ema rasanya . Dia tolong kak ema kot . Pastu beli lah burger . So sempat makan burger je lah . Makan makan tu . Petang tu ikut kak tirah naik kereta dia sekali dengan kak ayu pergi cari masjid terdekat . Nak mandi . And finally jumpa masjid yang boleh dikatakan jauh jugak lah . Taktipu . Around 10 minutes jugak lah nak sampai tu . Tapi punya lah selesa masjid tu . Mandi mandi . Sembahyang . Pastu back to camp site . Get ready for ice breaking . Lets break the ice . Hamekawww ! Pastu malam ice breaking tu ajar tepuk tepuk bagai . Mula mula nak bagi group tu macam kecoh gila lah . Tapi bila dah dapat masuk group tu , memang okay lah . Fun gila . Aku dapat group D . Hoyeahh ! Budak budak memang sporting gila lah . Okay lah kan . Aku memang suka kalau budak budak sporting . Pastu buat ombak . Comel woi comel . From depan ke belakang . From kiri ke kanan , from kanan ke kiri , from belakang back tu depan . Agak lawa lah ombak tu . Sebab tu ramai orang suka tengok ombak rindu . Kaitan ? Takda langsung . Pastu malam tu facy kena duk kat depan kena introduce diri masing masing . Memandangkan aku sangat lah pemalu , a little bit nervous . Tapi sebab dah terlampau biasa buat konsert itu konsert ini , biasa cakap depan orang ramai , biasa dah cakap guna mic , so buat biasa je lah kan . Sampai turn aku , aku dengan penuh gayanya bangun . Lalu ku capai mic , batuk batuk sikit , test test suara , tibatiba lampu stage padam . Mic tak bunyi apa apa . Okay . Nampak tak betapa hot nya aku sampai ada pihak cuba sabotage aku . Tapi aku wat cool . Bila semua dah okay , aku pon keluar kan dialog yang berbunyi ,

"hai assalamualaikum *tunggu budak budak jawab* . Nama saya Nur Amirah Auni bt Mat hassan . Dengar dok ? *budak jawab tak dengar* Okay nama saya Nur Amirah Auni , Nur Amirah Auni , Nur Amirah Auni . Oleh sebab sayo glamour , *budak budak boo* sayo ado namo glamour . Saeng saeng sayo panggil sayo Joe . So sayo tok kisoh la popok awok nok panggil sayo gapo pung . Kak comei ko kak gorgeous ko . Ikuk popok awok lah . Sayo takpo belako . Okay bye" 

And finally budak budak tu panggil Kak joe . Rasa jugak nak bagi penampor . Tapi lantak lah . Buat tak tau . Tapi kalau kat zs dulu memang budak budak selalu kena marah sebab panggil aku kak Joe . Pergi kem semua orang panggil mcm tu . WhatTheFish -..- Pastu selesai introduce diri aku tu , aku sempat jugak cakap dekat budak group aku , nasib lah diorang dapat facy gedik macam aku . Alhamdullillah mereka kat depan depan tu boleh terima kegedikan aku tu . So , wat lek wat peace lah . Tapi aku tau ada jugak yang mengata kegedikan aku tu . Tapi  takpa lah . Tak kisah . Hihi . Pastu wat lek wat peace lagi . Lepas tu blaja tepuk tepuk bagai . Lepas selesai main main tu , kami masuk tidur . Eh tak . Excuse me derr , facy kena berkumpul lagi . Ada class pertolongan cemas . Jeng jeng jeng ! Mengantok woi mengantok . Pastu abe din ajar lah semua benda . CPR , Balutan , Stretcher , err ape lagi uh ? Okay tak kesah . Pastu pastu pastu , aku mula mula dapat balutan kan ? Aku tukar . Ambik CPR . Jadahnya aku belajar bukan main bersungguh malam tu . Aku telah ditegur oleh abe din sebab aku was was . Aku bukan was was senanya , aku ragu ragu . Cemas lah kononnya . Engkau ado ? Nama lagi pertolongan cemas , kenalah cemas kan ? Okay . Jangan ikut saya . Saya pelik . Eh tak unik . Tak puas hati ? Bilang sama bapak ! Pastu , belajar sampai tengah malam baru masuk tidur . Sejuk gila . 

| Masa ni meeting facy facy bertauliah . Discussing how nak handle all the bebudak for ice breaking |

| Suasana malam ice breaking tu . Sangat lah awesome . Ramai bebudak -.- |

Pastu keesokan hari pulak , the third day kan , bermula lah aktiviti skill station . Lima group , lima skill station . Budak budak rotate rotate dan rotate . Mereka bertukar tukar pendapat skill station . And aku jaga skill station CPR . Ehemmm . Jadi cikgu cpr kejap . Engkau ado ? Aku bermanja manja dengan Dummy . Kau tak tau dummy tu sapa . Ehemm . Pastu yang ajar CPR skali dengan aku , kak ayu , aliff , dengan solyhin . Just imagine , lima group kena ajar cpr , first first group A datang , ajar lah . Ajar ajar ajar . Pastu habis tu group B pulak sampai , ajar ajar ajar . Habis tu , group C pulak sampai . Ajar ajar ajar . Berterusan sampai lah group E . Lima kali ulang benda sama woi -..- Tapi best lah . Hihi . Buat CPR tu hobi saye . Lagi seronok kalau mangsa tu RazizanRazak ! Whoaaa ! Suami takpa . Muahaha *gelaksetan* Pastu ajar itu ini . Facy facy lain ajar balutan , usungan , kawad , pastu nama apa entah skill station yang ajar guna walkie talkie tu . Haaa , Radio komunikasi rasanya . Lantak lah radio apa pon . Aku lupa . Maafkan saya :) Pastu begitu lah hari ke empat . Lepas habis ajar skill station tu , budak budak pon ada aktiviti rentas halangan . Jagalah check point pulak . Ada ka patut aku kena jaga tempat diorang kena merangkak dalam air . Busuk gila air tu . Dasar budak budak pulak jahat , eh tak . Bukan jahat . Nakal sangat -..- Lepas diorang merangkak dalam air , badan baju memang basah la kan , pastu diorang kena lalu depan aku . Aku tunjuk arah kan , kuang hajo . Aku warning dah dekat budak budak , air kat baju awak tu , jangan sampai kena saya . Saya tak nak ada setitik pon  air tu kena saya , boleh pulak budak tu naik , datang dekat aku , teet , dia sentuh aku -..- Busuk sikit baju aku . Ehemmm ~ Masa tu jugak aku kenal BO . BO BO BO ! Me hate him . Benci gila . Entah pape entah mamat tu . Kenapa lah aku kena jaga check point sama dengan dia . Bajet bagus mamat tu . Padahal tak pon . Okay malas cakap pasal dia . Spoil mood . Muahaha ! lepas rentas halangan tu , Abe waa panggil . Dia panggil aku afiq dengan halim . Tolong dia handle stage . Dia tanya sanggup tak , aku cakap sanggup . Sebab best jugak belajar benda baru ken ken ken ? Tapi sayang seribu kali sayang , malam tu hujan . Malam kebudayaan cancel . So , we just lepak lepak , main hujan , borak borak atas stage je  . Hihi . So comel . Pastu malam tu , kami tidur dengan nyenyak nya dalam mobile . Ada ekond ! Wuhooo ~ Pagi tu bangun lewat . Rasa taknak bangun pon ada senanya . Tapi wat lek wat peace . Bangun jugak . Bersemangat !

| Skill station kawad . Abang abang logistik yang ajar kawad . Untung lah boleh kawad :] |

| Berpanas lah adik adik di tengah panas . Tahniah ! Anda berbakat ! Muahaha ! |

| Skill station Balutan . Yang aku ingat nya , Afiq , Yus , Kak Isya ajar balutan :) |

| See , mereka buat apa yang mereka belajar . Tapi taktau lah sekarang ni ingat lagi tak -.- |

|Skill station Usungan . Rasanya Halim handle . Nasir pon ada jugak ka ? Okay lupa |
| Btway , untung gila adik ni jadi mangsa . Best gila kena usung woi ! Tahniah ! |

| Khusyuk jugak budak budak ni belajar usungan . Untung lah yea . Aku pon lupa nak mangusung acano |

| Skill station Kawad . Aliff sangat PRO CPR . Engkau ado ? Excuse me , muka aliff masuk paper okay |

| Sila cari saya . Aku tenggelam woi . Peminat mengelilingi . Nah . Jealous lattew :* |

| They're standby for rentas halangan . Ada pulak yang menyibuk kat belakang . That was Abe waa |

| Go go stretching stretching ! Bersemangat . Basah jugak kau nanti dek :p |

| Kesungguhan mereka terpancar dari sudut larian mereka . Punyalah bersungguh , masa itu emas |

| Solyhin pegang khazanah budak budak rentas halangan . Nasib kau lah lihin . Pemegang amanah |

Eh wait . Dah lewat ni ngok -..- Tak . Bukan kau ngok . Aku yang ngok . Besok aku keje lah . I think , aku kena stop typing . Herherher . Dah lewat ni . And i think , aku kena publish dah entry yang panjang gila ni . Dah berhabuk dah simpan dalam draft . Ada lagi nak sambung cerita pasal kem , hari keempat dan kelima . Aku sambung malam esok lah . Part two lah kononnya . Excuse me , cerita bohsia pon ada satu dua . Aku pon nak jugak buat cerita kem ni jadi banyak part ken ken ken ? Okay malam esok kau baca lah lagi . Hari ni baca yang sampai hari ketiga je k ? Aku nak publish . Malas simpan dalam draft dah . Berhabuk . Bibik balik Indonesia . Takda orang nak tolong sapu sapu kat blog ni  . Mohon faham . So enjoy reading walaupun panjang gila . 

Ouh btway , Cik F yang komen entry saya hari tu , takyah lah baca blog saya kalau tak suka . Saya taksuruh pon wak . Takyah lah nak kutuk kutuk saya di tempat saya :) Masuk rumah orang kena ada adab . Harap maklum . Namun begitu , kritikan anda sangat lah saya terima . Harap maklum . Hihi . And to you guys here , thanks for reading , kalau taksuka takboleh nak buat apa dah . Blog ni pon tempat aku melalut . Kan aku dah cakap blog ni tempat aku merapu . Banyak kali dah aku cakap . Takyah lah nak bagitau aku lagi sekali yang blog aku ni merapu ke melalut ke . Dah memang niat aku buat blog ni sebab nak jadi kan tempat merapu . Kau kesah apa kan ? Nak blog yang tulus , buat blog sendiri . Saya tak hot . Saya suka syok sendiri lah awak :) Sapa nak buat kita bangga kalau bukan diri kita sendiri . Harap maklum yea farah mana entah . Tibatiba kutuk orang -..- Eh tak . Nasihat *puke* 

bye everyone . Sorry taksuka baca tau . Tapi aku tulis entry ni bukan sebab nak sukakan hati kau . Kejam nye itew . Maaf maaf , itew tak sengajeww . Hihik . Tido dulu tau tau tau . Esok itew sambung tau tau tau . Muah kiri muah kanan ! muah dua dua belah . Toodles ! *kenyit mata* *lambai lambai* *flying kiss* 

Anda suka entry saya ? Anda suka anda like . Anda tak suka ? Takda butang unlike kat sini . Tapi lain kali takyah baca terus blog ni . Harapmaklum :)

No comments :

Counting

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

katakan lahh :) anda bebas bersuara !