BabyBooo :)

Play with It. I'm busy :3



Friday 25 May 2012

Press Conference bersama Mak Jemah


Ehh haii . Long time no see . Ouh . Takpenah see see pon kan ? What the hell am i talking about . Err . Macam biasa . Picture yang memang takda kaitan dengan entry , dihiasi pulak dengan tajuk entry yang jugak takda kaitan dengan isi kandungan entry . Normal lah tu kan . Macam biasa . Okay . Agak lama jugak kan aku tak update blog ? Seminggu ? Maybe maybe . Tak sempat nak kira berapa hari tak update . Pandai pandai lah kau semua kira . Kata peminat setia blog ni kan ?

Okay . Enough bab merapu . Aku dah besar . Dah jadi budak form6 . Excuse me . Not budak form6 . But budak PRA-U . I repeat . Budak PRA-U . No wonder lah kakak upper six tu jealous dengan kitorang . Dia masih lagi budak Form6 . But kitorang dah jadi budak PRA-U dah . Ade ke patut kakak form6 tu tibatiba takpuas hati kitorang mengibas diri kitorang dengan kipas masa dalam dewan . Tibatiba ja nak melenting . Aku yang tengah panas ni lagi lah panaskan . Dengar ayat kakak jealousy yang memang masuk ke dalam lubang telinga ni lah kan . Yang teruknya dia mengata kitorang dengan kawan dia , dah la masa tu dia betul betul duk belakang aku ni hah . Sengaja ja cakap kuat kuat nak suruh kitorang dengar . Dah nak cakap kuat kuat sangat , pegi naik atas stage cakap guna mic . Apa ada hal . Senang je kut . Hari guru semua orang boleh buat persembahan . Tau tak macam mana ayat dia ? 

Kakak Jealousy : Weh , sekoloh mung dulu dale dewan ado aircond ko ?

Kawan dia yang ex zs : Doklah . Sekoloh aku dulu tadok aircond pung . Dk panas gini jah . 

Kakak Jealousy : Ho laa . Payoh la kalu ore beso duk dale aircond gakk ! Nok ngibas skmo . 

Dengan lantangnya diorang cakap macam tu tibatiba . Gila ka apa . Nak suruh kitorang kipaskan cakap lah kan . Ni duk mengata belakang . Phuii ! Bukan aku suruh dia kipaskan pon . So , kakak , you dah besar . Takpayah nak gaduh dengan kami kami ni lah . Ouh btway , lain kali kalau nak pinjam kipas cakap lah . kitorang pun tak kesah kalau setakat nak kipaskan kakak kakak sayang ni . Sweet kan kitorang ? Okay . Dah dah . Kite malas lah nak gaduh dengan orang tua ni . Phuiii !

Okay . Im proudly say , itew dah duk sekolah baru . Sangat lah ohsemm . Well , suasana yang agak berbeza . Dulu aku dikelilingi gadis gadis , now aku dikelilingi jejaka jejaka . Wah . Gila . Memang berbeza situasi . Kat mana aku sekolah ? Okay . Maktab pon boleh . College pon boleh . Terer kan aku ? Masuk dua dua sekaligus . In malay orang panggil Maktab Sultan Ismail and in English boleh jadi college . Sultan Ismail College . I would like to announce here that , hanya kami budak budak PRA-U sahaja yang perempuan . Budak form 1 until form 5 takda pon perempuan . Kalau cikgu tu takpayah cakap lah kan . Sah sah ade perempuan . So far so good lah belajar dekat sekolah tu . Empat hari baru aku masuk kelas , tiga hari baru belajar . And satu hari lagi ? Okay . Ade sambutan hari guru . Seriously . Sambutan hari guru punyalah best macam kura kura terbang . Tibatiba . Takde ah . Seriously best . just imagine , cikgu cikgu lelaki , memang gila gila . Sporting tahap gaban kot . And the best part is , bila dewan tu meriah gila sebab cikgu cikgu lawan main pancaragam . Takda melodi langsung . Main pukul je . Memang meriah gila lah kan . Persembahan cikgu cikgu pon macam not bad gitew . Hewhew . Seronok lah jugak hari guru . Takde lah boring sangat . Cuma pagi tu boring sikit sebab cikgu tengah main main lipat kain , manakala aku , MJ , Aisyah , lepak lepak dalam kelas sahaja . Boring . After makan , baru gerak pegi dewan tengok persembahan . And guess what , tibatiba rasa rugi takbuat persembahan . Niat dihati nak request dekat budak budak band tu , suruh diorang main lagi Terukir Di bintang . Perghhh ! Tapi hajat tak kesampaian sebab aku newbie di sekolah tu . So kena bajet malu malu lah kan . Lagipun , kalau aku nyanyi , dah sah sah , ramai lah orang berebut nak ambik autigraf aku . Suara aku kan best gila kan ? Sampai Hafiz Awan Nano pon tergugat dengan aku . Pastu Mustapha Kamal pon macam takut nak lawan nyanyi dengan aku *Tibatiba*

| Mj , Me , Aisyah . Kami Newbie :D |
| Itew Ade Baju sekolah Baru . Awak Takde Kan kan ? |

Okay . Done part hari guru . Now , kita proceed majlis kita hari ni dengan Majlis Press Conference bersama Mak Jemah berkenaan dengan Sekolah baru . Okay . Majlis diserahkan kepada Mak Jemah . Dan beliau akan menjawab soalan soalan yang pernah diajukan kepada  beliau .  Jo , dah dah la merapu . Bila nak berubah -__- Tapi takyah berubah la . Merapu adalah asset kau yang terpenting Jo . Phuii . Bila Forever Alone , cakap sesorang je mampu . Okay okay . Sesi Press Conference bersama Mak Jemah diteruskan . Silakan silakan . 

Seronok belajar ?

Belajar ? Tak best langsung . Takpenah hayat Mak Jemah rasa belajar tu best nyah . Tapi nak taknak kena pegi lah kan . Kalau tak pegi kang peminat Mak Jemah rindu . Mengigau ngigau lah tak nampak Mak Jemah . Kan kan ? Tapi best jugak sebenarnya belajar tu . Sebab macam repeat balik apa yang belajar masa form4 form5 . Tapi susah sikit lah kan . Tapi tapi tapi , aku lagi faham blajar sekarang kot dari dulu . Hewhew --'

Seronok sekolah baru ?

Agak lah . Mak Jemah suka tengok anak anak ikan . Pergh ! Cuci mata mak Nyahhh . Best lah jugak sekolah baru kan . Dapat suasana yang agak baru lah kan . Pastu ape lagi uh ? Haa . Boleh balik awal almost everyday . 1.45 tu memang dah terpacak luar pagar . Err . Aku tengok orang balik , aku balik lah . 

Apa beza sekolah baru dengan sekolah lama ?

Okay . Suasana yang agak berbeza . kalau dulu ZS semua gadis gadis , SIC semua jejaka jejaka . Kalau di ZS , bebas buat semua benda . Sebab takda lelaki , you nak free hair dalam kelas masa cikgu takda pon boleh . Nak melalak sesuka hati you dalam kelas pon boleh kan . Then , the best part is , pasal jawatan , dekat zs kalau boleh semua jawatan aku nak . Aku ni kan gila kuasa kan . Maknanya , kalau dekat sekolah semua perempuan tu , aku berpotensi tinggi nak dapat jawatan , Bukan aku jelah kan . Semua orang berpotensi . Okay . Tu sekolah perempuan . But now , bila dah masuk sekolah lelaki nih , takboleh nak buat benda sesuka hati . Pastu kena control sikit kalau sekolah lelaki ni . I mean control tuh bukan lah macam  ,you jalan dua langkah then betulkan tudung , jalan dua langkah betulkan tudung . Kalau kau control macam tu , pelempang jugak naik atas tudung kau . Control aku ni maknanya kau takboleh nak menggedik sangat lah . Tapi aku gedik jugak sebenarnya . Pastu , kena lah jadi lagi pendiam . Takboleh nak bising bising macam aku buat bising dulu . Biar lelaki lelaki je bising . 

Makanan best ?

Okay . Canteen dia memang best la .Harga pon takda lah melampau sangat . Even mahal sikit , dia standard kedai kedai makan gitu lah . I give 3 stars maybe dekat canteen sekolah tu . Sekali makan tu kira kenyang lah kan . Tapi memang kalau makan ni kenyang . Bongok -_-

Nak stay form 6 ke nak pegi tempat lain ?

Alaaa . Aku pegi form 6 tu pon sebab pengetua sekolah tu duk merayu rayu aku suruh pegi sana , aku pegi je lah kan . Taktaktak . Aku pegi form 6 tu sebab aku memang takdapat offer mana mana lah kan . Nak stay ka ? Well . First first aku main pegi je form6 tu . Pastu new system yang macam sound interesting gila tu buat aku rasa macam nak stay sana je . Maybe aku stay lah kut . Maybe orang duk cakap susah belajar kan . Tapi pendapat aku lah , belajar mana mana pon susah kan ? so , normal lah tu . Hewhew --' Tapi , kalau aku dapat offer from mana mana University yang menawarkan course architecture , memang aku say goodbye lah dekat SIC . Tapi aku rasa takdapat kut . Eh taktau . Rezeki ada dimana mana lah kan . 

Dapat anak ikan ?

Perghh ! Gila . Ramai gila kot budak budak , adik adik yang boleh dikategorikan comel dan kacak . But then . aku ni kan baikk serta lemah lembut . Nampak muka mak ikan ke aku ni ?  Takkan ? Muka aku ni nampak macam muka cikgu mengaji je kan ? Tak sesuai lah nak jadi mak ikan ni . Hewhew --' Baik nye itew . Alaaa . Lagipun junior semua tu . Budak budak tu jadi kawan , jadi adik adik comel je kan . Anak ikan ? Boyfie ? Memang tak lah kan . Insyallah :) 

Join PBSM lagi dekat sekolah tu ?

Jyeahhh ! Soalan paling unik . Perghh ! Memang lah . No matter where i go , i will always be a PBSM members . Selamanya lah . Tapi an , first first tu , cikgu bagitau yang smua budak form6 kena join JPA3 . And i was like . Arghhh ! Taknak taknak . Hati ni memang PBSM . Taknak bertukar dari putih yang suci , kepada warna oren . Itew taksuka oren -_- Pastu ken ken , thanks to Alif Shukri dengan Fariz Zharfan sebab diorang tolong tanya cikgu itu cikgu ini macam mana kalau aku nak masuk PBSM . Err . Thanks Junior . At last boleh la masuk PBSM . And im the only gadis yang join PBSM tu  Perghh . Dasar Jo gedik . Memang pon . Takpe takpe . Tak kira lah kat mana mana pon , aku takkan berhenti mencurahkan bakti pada PBSM . Perghhh ! Gila lah ayat . Letak dalam essay , sah sah A . 

Okay done lah sesi soal jawab . Malas aku nak bersoal jawab banyak banyak . kalau ade lagi orang lain yang nak tanya soalan , boleh hantarkan soalan anda ke alamat yang terpampang di dada dada akhbar . Gila nya ayat aku . Aku sendiri kagum . hewhew . So far , sekolah sangat lah ohsemmm . Gila gempak . Seronok gila lah kut sekolah baru . But then , sejak jadi budak sekolah balik ni agak lah busy . Mana nak pegi sekolah lagi , nak tidur petang lagi , nak iron baju lagi . So , takda masa sangat nak update blog . Malam pulak taktau kenapa mengantuk awal gila . Nak taknak kena lah tidur . Kesian gila lah mata aku kalau tak tidur kang . So , beristirehat penting untuk menjadi seorang pelajar yang berjaya . Phuiii . 

Err . Nampak eksaited je kan sekolah baru aku ? Macam best je aku duk sana . Happy je kan  Tapi the truth is takda lah orang tau . Aku gelak , aku senyum , aku cakap banyak  , tapi hati aku , takda pulak orang tau . Sebenarnya hti ni sangat lah rindu nak melepak dengan mereka . Buat aktiviti itu ini . I miss Kokse Kokdang Island , TImeline , Facebook , Awaas , Kaler , Dthreez , Crayon , Bowling , BBQ , Sukaneka , KFC friday morning , Meeting , Discussing , BBOM . So many kind of thing . Mana pon pergi , aku sumpah , takda orang boleh ganti tempat mereka . Takda mereka yang nombor dua . I swear :) 

| No one can replace them . They are my superbestfriend |

Kau suka kau like . Kau tak like , kau punya suka . Okaybye . Takecare :3

No comments :

Counting

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

katakan lahh :) anda bebas bersuara !