BabyBooo :)

Play with It. I'm busy :3



Tuesday 27 March 2012

. Kenapa Account FB Aku Banyak Sangat .


hai everyone . hello . assalamualaikum . okay okay . takyah nak banyak cakap . aku nak kau semua pegi ambik tisu dalam sekotak dua then get ready tong sampah besar besar . sebab entry ni akan jadik entry yang sangat lah sedih mengalahkan ombak rindu . okay wait . ombak rindu sedih ke ? tepuk dada tanya sama pokok . 

let me begin now . get ready tisu kat tangan . kalau tak rumah kau akan banjir . paras dada itik . okay . kau tau tak . aku ade buat account facebook baru kan . baru lagi kot . baru dilahirkan orang cakap . berapa haribulan entah aku sign up . facebook tu nama Amirah Auni . nanti kau add lah . 

kenapa aku buat account baru act ? saja ja sebenarnya . artis kan . kena banyak account . blablabla . okay aku tipu . masa untuk jadi serius . aku buat banyak acc sebab aku dah bosan dengan account lama . one more thing , account lama tu nama dia Mirah Joe . aku segaje je tukar kan . asalnya nama Amirah Auni jugak . tapi kenapa entah tangan ni gatal gila nak pegi tukar jadik Mirah Joe . lepas tukar tuh aku dah rasa dah nama tu macam , teruk . so nak tukar balik takboleh . nak dijadikkan cerite yang tak berapa nak menjadik . one fine day , my uncle send a message . dia cakap . kenapa tukar nama tu . bukan ke nama Amirah Auni tu dah chantek . Mirah Joe tu apa makna dia . takda makna kan ? so , Cikja harap Mirah tukar balik nama tu . biar nampak elok sikit . okay here . aku sangat lah berterima kasih dekat uncle aku sebab dia caring sangat . thankyou so much Cikja :)

so . dengan perasaan yang sangat dukacita nya , aku takboleh nak tukar dah nama . dasar Mark Zuckerberg punyalah kuang hajo dengan aku . boleh pulak dia bergurau cenggitu dengan aku . nak kawan dengan aku cakap lah . takpayah nak bergurau cenggitu kan . mentang mentang lah ayah aku dato' sri . nak la tu bolot harta ayah aku kan ? mengaku je . dah la semua orang kenal ayah aku tu kan . yelah . famous sama macam aku . semua orang kenal ayah aku tu . eh , kau tak kenal ka ? oh em gee , kau tak bace paper ke ? rumah kau takda tv ke ? ape ni ape ni . okay aku gurau . 

so . after baca je message uncle aku tu . eh tak . pakcik . yelah . kite orang melayu . takpayah nak uncle uncle lah sangat . eh jap . even aku duk paris . aku still orang melayu okay . so . lepas baca tu . aku macam taknak guna dah account tu kan . pada masa tu , aku ade second account yang aku takguna sangat . nama dia Amirah Auni II . so aku nekad lah ni . nak guna account tu ja . tapi account tu ada masaalah jiwa weiii . account tu dah bertukar jadik timeline . salah sapa ? salah aku . sebab aku tergatal tangan nak tukar benda tu jadik timeline . dan kau tau tak . macam serabai gila ja aku tengok account tu . serabut sial . so lama lama . aku berbalik pada account Mirah Joe tu balik . 

tapi lama lama kan aku macam urghh ! stress dengan nama tu . tak nampak gadis langsung . banyak kali aku try tukar nama Mirah Joe tu kepada nama yang lagi manis dan ayu dan comel macam lah aku kan . tapi takboleh . so . aku nekad lagi . buat account baru . maka dengan itu lahirlah Amirah Auni . and lagi sekali aku nekad nak guna account ni ja . lalu dengan langkah bijak . aku telah deactive kan account Mirah Joe tu bertarikh hari ni . herherher . so no more Mirah Joe . aku setia pada account yang satu . tapi aku tau ramai jugak orang tanya aku bila aku add dorang . kau tau dia tanya apa . 

" berapo juto account mung ado joe ? "

and semua orang tanya soalan tu . aku tau lah aku hot gila kan . takpayah la nak tanya soalan tu kan . dah nama lagi artis . dah sah sah account facebook ade berjuta . kan ? sila angguk . so apa masalah yang aku hadapi dengan account baru ni ? okay . ni baru nak start cerita yang sedih gila serta menyayat hati hingga mengalahkan cerita Bersamamu kat TV3 .okay . macam ni . kau tau lah kan . bila account baru , macam takda friend sangat lah kan . so . macam aku takda kawan sangat lah kan . err . boring doe boring . kalau account lama tu boleh la bercomment comment . ber chatting chatting . ber walling walling . sebab ramai kawan nak layan aku kan . 

tapi bila account baru ni macam . urghh ! kenapa kawan aku macam sikit gila . macam aku segan segan la . yelah . kawan baru kan . #Tibatiba# . tambah tambah aku ni artis . susah nak biasakan diri #SilaMuntah# . tu je la masalahnya . aku rasa macam forever alone gila . macam takda orang layan aku . macam bila aku bukak news feed tu , macam semua orang pandang aku then pelik tengok aku . okay . aku tau aku merapu . tapi aku rasa awkward gila . uh kenapa ni kenapa ? okay aku dah start psycho . 

dah dah dah . okay kawan kawan mukabuku ku . jom lah kawan dengan aku . jom lah jom lah . aku bosan . post la apa apa dekat wall aku . pastu kita kawan kawan . okay aku desperate . ohmaii . what happen to me ? what happen ! arghhh ! okay . abaikan si gila ni . debusshhh #LempangDiriSendiri# . mirah wake up ! 

okay lah . aku dah nak chow . nak meng explore benda benda menarek dekat facebook tu . thankyou blog . jadi tempat aku luah perasaan gila aku ni . ni kes abang aku takbalik lagi la ni . yelah . kau pon tau kan abang aku Aaron Aziz . dia busy memanjang . susah la . tu sibuk dengan road tour ABPBH la tu . last last , aku yang tak pegi ni jugak yang menang kan . 

err , okay byee . muah kiri muah kanan . toodles ! muahhh . assalamualaikum :3
titewtayangawakshumengatngat <3

2 comments :

ankeljonni said...

hakhakhak... uncle takde akaun pesbuk pon.. tak minat.. huhuhu..

Amirah Auni said...

haha . okay uncle okay . tapi buat la . awesome jugak . tapi boring :3

Counting

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

katakan lahh :) anda bebas bersuara !