BabyBooo :)

Play with It. I'm busy :3



Friday 2 March 2012

Be Cool Sikit Boleh ?


tepi tepi . tumpang lalu . err . awal betul update belog hari ni . ekchelli . esok aku ada driving class . kena tido awal lah kononnya . tapi tak sure lah awal tu pukul berape . macam tak kenal aku je kan ? hello hello . takpayah nak bajet kenal lah . hish . poyo jekk . so aku kena tido awal sebab aku kena bangun awal esokk . cikgu aku nak datang ambik pukul 8 .  urgh ! sangat awal --'

SO NOW . aku tau yang ramai gila macam tengah nebes kan ? same goes to me here . yela result nak keluar kot . tapi aku taknak lahh nak nebeskan lagi keadaan kan . nak berlagak cool sikit hari ni . so you have to follow the flow lahh kan . gempak gila ayat aku . 

ouh tadi aku dapat satu berita menarik . pasal markah nak dapat A untuk each subject . i mean kena dapat berapa baru boleh A . dan ia sangat mengejutkan lahh . takut bang takut . semalam baru nebes pasal result nak keluar . pastu tibatiba dapat berita mengejutkan cenggitu . and guess what aku agak lah rasa seram sejuk sebab hari ni everyone talk about result and which university they are going , and i was like ERRR . kenapa la masa aku tengah nebes ni la diorang nak cakap pasal benda cenggitu . dah la aku macam tak fikir lagi nak pegi U mana . taktau lagi nak ambik course ape . niat nya nak ambik ARCHITECTURE . tapi still confuse taktau nak sambung kat mana . 

maybe dapat result kot baru aku nak betul betul decide nak sambung kat mana . tengok result dulu lah macam mana kan . aku ni bukannya terer sangat kan . kalau takdapat 8A pon , nak buat macam mana . bukan rezeki . cikgu aku penah cakap dulu . berapa pon aku dapat , aku kena bersyukur sebab ape yang tuhan bagi tu atas usaha aku . kalau aku dapat sikit A pon , aku kena bersyukur sebab tuhan tak kurangkan lagi aku punya A tu . bersyukur lah dengan apa yang kau dapat . usaha kau selama ni hanya mampu bagi kau semua tu je . bersyukut gaiss bersyukur . sesungguhnya tuhan tu adil . dia tak kasi kau itu , mesti dia nak kasi yang lain . yang lagi baikk kan ? sebab ALLAH SWT sayang hambaNYA . tapi dengan syarat kau jangan lah lupa sembah dia . apa apa hal jangan lupa mintak dengan dia . sesungguhnya takkan ada yang berlaku tanpa izin dari DIA yang MAHA BERKUASA . 

so now . aku nak cakap lah kat sini kan . kita ni ade dalam 19 hari lagi nak ambik result . jangan fikir dah terlambat kau nak mintak dengan ALLAH SWT supaya DIA bagi yang terbaik untuk kau . tak terlambat lagi . tapi kena lah tengok usaha kau masa nak exam dulu kan . takkan la kau jawab pon tak tibatiba nak mintak dapat straight a's . tapi taktau lah kan . tuhan tu MAHA BERKUASA . kalau kau rasa effort kau masa nak jawab exam tuh kureng , kau doa lah biar tuhan bagi yang terbaik untuk kau . kau  mintak lah biar tuhan lapangkan dada kau masa kau ambik result tu supaya kau dapat terima keputusan tu . 

dapat result teruk tak semestinya kau takkan berjaya dalam hidup kan ? kan kan ? dan tak semestinya orang yang dapat banyak A tu akan betulbetul berjaya kan ? takda siapa tahu melainkan ALLAH SWT . so now , kerja kau doa je . mintak je apa kau nak . tuhan tu MAHA MENDENGAR . DIA dengar doa kau . cuma , kalau dia tak tunaikan tu maybe sebab tu bukan yang terbaik untuk kau . now , kau doakan je supaya kau dapat terima berapa je kaputusan kau tu . boleh gaiss ? takyah nebes lah k ? kalau kau nebes , aku pon nebes . ape kate kite berlagak cool je semua . kalau kau kau menebeskan lagi keadaan memang nebes lah jadinya . and aku baru sedar tadi . TAWAKKAL tu kena ada . 

sampaii situ je aku mau cakap cakap . nak tido dah ni . kena bangun awal esok . mengantuk . chow dulu k . selamat datang . selamat harihari . selamat tido . kasim selamat . urghh ! babai . ouh yaa . lupa . thankyou HANIFAHPOTTER sebab awak dah sign up SKYPE untuk saya . terharu betul :') thankyou . dah la . ku ingin tido . FLY TO DREAMLAND . byee . muah kiri muah kanan . toodles !

19 DAYS TO GO 

No comments :

Counting

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

katakan lahh :) anda bebas bersuara !